Carrefour Polska podał w komunikacie, że w ramach kontynuacji realizacji strategii „Carrefour 2022” wprowadzi nową organizację stanowisk w ramach działów produktów świeżych i przemysłowych w hipermarketach.

Planowane uproszczenie i płaska struktura oznaczają zmiany dla wszystkich pracowników sklepów i centrali firmy. Natomiast przewidywane jest odejście około 3 proc. pracowników (na zasadach zwolnienia grupowego), co stanowi około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach. 

- Od 2018 r. realizujemy w Polsce plan transformacji strategicznej „Carrefour 2022”. Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach - mówi Tareck Ouaibi, wiceprezes zarządu, dyrektor operacyjny Carrefour Polska. 

Kłopoty przeżywa cały segment hipermarketów czyli sklepów z co najmniej 2,5 tys. mkw. powierzchni sprzedaży choć bywają też takie kilka razy większe. W rok (do końca września 2019 r.) ich sprzedaż spadła 2,3 proc. choć cały rynek rósł, najmocniej oczywiście dyskonty, które zyskały aż 8,2 proc. W efekcie ten segment odpowiada już tylko za 13 proc. zakupów FMCG, choć jeszcze dekadę temu był liderem rynku. Dzisiaj tę pozycję zajmują dyskonty z 34 proc. udziałem.

Z danych Euromonitor International wynika, że w całym 2019 r. sprzedaż w hipermarketach spadła 2,2 proc., zaś prognozy na 2020 r. to 2,4 proc. spadku. Liczba hipermarketów także zaczyna spadać i choć póki co mowa tylko o kilku rocznie to jednak zmiana trendu jest dla polskiego rynku znacząca. Hipermarkety przebojem podbijały rynek od lat 90., ale czas ich dominacji dawno się skończył i podobny trend widać też w innych krajach. Niemniej w Polsce odwrót od dużych powierzchni na rzecz sklepów mniejszych i średnich jest szczególnie mocno zauważalny.