Pluszaki cieszą się nieustannym zainteresowaniem polskich konsumentów, a działające w naszym kraju sieci handlowe toczą swoistą „wojnę” na maskotki. Największy detalista w kraju stawia na łączenie sprzedaży maskotek z akcją lojalnościową i wymaga zbierania naklejek. W odpowiedzi Lidl oferuje pluszowe zwierzęta w niskich cenach i bez konieczności zbierania czegokolwiek.

Od 26 września w sklepach Lidla w całej Polsce pojawiły się pluszaki w kształcie zwierząt – Leśne Lidlaki. Maskotki wilka, zająca, sarenki, szopa pracza, lisa, jeża, koziorożca i sowy są dostępne po 9,99 złotych sztuka. Lidl zachwala, że pluszowe zwierzęta mają dać dzieciom dobrą zabawę i pobudzić zainteresowanie przyrodą i ekologią. Cena maskotek jest atrakcyjna i niższa niż w poprzedniej akcji, gdy maskotki warzyw i owoców kosztowały 11,99 zł za jedną.

Lidl oczywiście, podobnie jak konkurencja, zadbał o to, by maskotki spełniały normy bezpieczeństwa. Sieć zapewnia, że maskotki objęte są także trzyletnią gwarancją.

„Walka” na maskotki trwa już w polskim handlu parę lat. W odpowiedzi na sukces „Gangu Słodziaków” w Biedronce, Lidl zdecydował się na wprowadzenie Lidlaków w 2017 roku. Maskotki, wówczas warzyw, cieszyły się dużą popularnością. Można założyć, że podobnie będzie w tym roku, szczególnie, że maskotki obu sieci mogą wzbudzić zachwyt najmłodszych.