Firma na najbliższe lata narzuca sobie ambitne cele w zakresie proekologicznego podejścia i rozbudowywania oferty żywności bio czy produktów pochodzenia roślinnego. Plany grupy zakładają podwojenie asortymentu marki własnej w tych kategoriach do 2020 roku oraz wzmocnienie współpracy z producentami zdrowej żywności.
Czytaj także: Brytyjski Lidl wycofa opakowania z czarnego plastiku, na których sprzedawał owoce i warzywa
– Jako jedna z pierwszych sieci w Polsce wprowadziliśmy do naszych sklepów działy z żywnością ekologiczną, które stale rozbudowujemy. Jak potwierdzają eksperci agencji badawczej Nielsen, Polacy coraz chętniej chcą sięgać po tego rodzaju produkty, dlatego obecnie jest to jeden z głównych obszarów rozwoju E.Leclerc, na który mamy konkretny plan – mówił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.
Do 2020 roku znacząco wzrośnie liczba certyfikowanych produktów ekologicznych marki własnej Bio Village, których obecnie jest blisko 130. Plan poszerzenia asortymentu zakłada jego zwiększenie do 250 pozycji. Klienci mogą także liczyć na wzbogacenie oferty produktów serii NAT&vie pochodzenia roślinnego – ich liczba wzrośnie z 21 do 50. E.Leclerc zdecydowanie rozbuduje także markę własną dedykowaną osobom z nietolerancją glutenu, która aktualnie obejmuje 14 pozycji. Do 2020 roku będzie ich 40, z czego znaczną część będzie stanowiło pieczywo. Oprócz wzbogacenia wyboru zdrowej żywności, pięciokrotnie zwiększy się także liczba ekologicznych środków czystości marki Uni Vert, których docelowo będzie 30.
Czytaj także: Nie tylko zagranicą Lidl ogranicza zużycie plastiku