E.Leclerc wycofuje plastikowe produkty i rozwija dział ze zdrową żywnością

Sieć do 2020 r. chce wycofać ze sprzedaży jednorazowe artykuły plastikowe marki własnej.

Aktualizacja: 25.09.2018 12:42 Publikacja: 25.09.2018 12:20

E.Leclerc wycofuje plastikowe produkty i rozwija dział ze zdrową żywnością

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Firma na najbliższe lata narzuca sobie ambitne cele w zakresie proekologicznego podejścia i rozbudowywania oferty żywności bio czy produktów pochodzenia roślinnego. Plany grupy zakładają podwojenie asortymentu marki własnej w tych kategoriach do 2020 roku oraz wzmocnienie współpracy z producentami zdrowej żywności.

Czytaj także: Brytyjski Lidl wycofa opakowania z czarnego plastiku, na których sprzedawał owoce i warzywa 

– Jako jedna z pierwszych sieci w Polsce wprowadziliśmy do naszych sklepów działy z żywnością ekologiczną, które stale rozbudowujemy. Jak potwierdzają eksperci agencji badawczej Nielsen, Polacy coraz chętniej chcą sięgać po tego rodzaju produkty, dlatego obecnie jest to jeden z głównych obszarów rozwoju E.Leclerc, na który mamy konkretny plan – mówił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Do 2020 roku znacząco wzrośnie liczba certyfikowanych produktów ekologicznych marki własnej Bio Village, których obecnie jest blisko 130. Plan poszerzenia asortymentu zakłada jego zwiększenie do 250 pozycji. Klienci mogą także liczyć na wzbogacenie oferty produktów serii NAT&vie pochodzenia roślinnego – ich liczba wzrośnie z 21 do 50. E.Leclerc zdecydowanie rozbuduje także markę własną dedykowaną osobom z nietolerancją glutenu, która aktualnie obejmuje 14 pozycji. Do 2020 roku będzie ich 40, z czego znaczną część będzie stanowiło pieczywo. Oprócz wzbogacenia wyboru zdrowej żywności, pięciokrotnie zwiększy się także liczba ekologicznych środków czystości marki Uni Vert, których docelowo będzie 30.

Czytaj także: Nie tylko zagranicą Lidl ogranicza zużycie plastiku 

Nowa strategia to nie tylko poszerzanie oferty o nowe produkty, ale również usuwanie z niej tych nie ekologicznych. Do 2020 r. wycofane zostaną ze sprzedaży w sklepach grupy jednorazowe produkty plastikowe marki własnej. Będą to między innymi: słomki do napojów, patyczki do uszu oraz sztućce, talerze czy kubki.

– Decydując się na ten krok, pokazujemy, że nie tylko reagujemy na wzrost świadomości konsumenckiej, ale chcemy również uczestniczyć w jej budowaniu. Wierzymy, że dzięki tej decyzji wpłyniemy na postawy naszych klientów oraz w konsekwencji – na zmniejszenie zanieczyszczenia mórz i oceanów – dodaje Jean-Philippe Magré.

Firma na najbliższe lata narzuca sobie ambitne cele w zakresie proekologicznego podejścia i rozbudowywania oferty żywności bio czy produktów pochodzenia roślinnego. Plany grupy zakładają podwojenie asortymentu marki własnej w tych kategoriach do 2020 roku oraz wzmocnienie współpracy z producentami zdrowej żywności.

Czytaj także: Brytyjski Lidl wycofa opakowania z czarnego plastiku, na których sprzedawał owoce i warzywa 

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł
Handel
Centra handlowe wreszcie mogą odetchnąć. Klienci wrócili na dobre?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Auchan opuścił Rosję. Wielki majątek francuskiej sieci oficjalnie kupił 23-latek