Nie tylko zagranicą Lidl ogranicza zużycie plastiku

W Polsce niemieckie sieci handlowe też robią to, za co chwalone są poza nią.

Aktualizacja: 10.07.2018 14:27 Publikacja: 10.07.2018 14:22

Nie tylko zagranicą Lidl ogranicza zużycie plastiku

Foto: Bloomberg

Kilka dni temu Lidl został pochwalony na Twitterze przez Fransa Timmermansa, wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej. Powodem do pochwały są deklaracje niemieckiego Lidla dotyczące ograniczania ilości plastiku wprowadzanego do środowiska.

Podobne działania podejmują też inne firmy. Z plastikowymi opakowaniami chcą walczyć też Rewe i Edeka. A to tylko na niemieckim rynku, na którym konsumenci są już mocno zorientowani na ekologię. I na którym nie dziwi choćby to, że za plastikową butelkę płaci się kaucję, co sprzyja sytuacjom, w której lądują one w sortowniach odpadów, zamiast na składowiskach śmieci.

Czytaj także: Niemieckie sieci handlowe żegnają się z plastikiem

Również polski Lidl jest częścią działań, jakie właściciel sieci, Grupa Schwarz podejmuje dla ochrony środowiska – sieć przyjęła zobowiązanie, że do 2025 roku ograniczy zużycie plastiku o 20 procent, a stosowany w opakowaniach marek własnych plastik w całości będzie możliwy do ponownego przetworzenia. I na tym nie koniec, bo Lidl zamierza rozprawić się też z bolączką, jaką jest pakowanie w plastik takich produktów, jak warzywa i owoce. Detalista zabrał się za to dość energicznie.

- Posiadamy już znaczne osiągnięcia w zakresie redukcji opakowań warzyw i owoców dostępnych w ramach oferty „Ryneczku Lidla” – produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie są dostępne bez nich. Aktualnie pracujemy również z dostawcami naszych bio warzyw i owoców, aby zapewnić im opakowania biodegradowalne – twierdzi Aleksandra Robaszkiewicz z Biura Prasowego Lidl Polska.

Ograniczanie ilości plastikowych śmieci to nie tylko walka z opakowaniami – to również kwestia takich drobiazgów, jak jednorazowe sztućce, talerze czy plastikowe słomki. Tu detaliści tacy jak Lidl stają w jednym szeregu z firmami takimi jak McDonald’s czy Starbucks, które chcą eliminować plastikowe słomki z obiegu. Starbucks o swoim planie wyeliminowania plastikowych słomek do 2020 roku poinformował 9 lipca.

Kilka dni temu Lidl został pochwalony na Twitterze przez Fransa Timmermansa, wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej. Powodem do pochwały są deklaracje niemieckiego Lidla dotyczące ograniczania ilości plastiku wprowadzanego do środowiska.

Podobne działania podejmują też inne firmy. Z plastikowymi opakowaniami chcą walczyć też Rewe i Edeka. A to tylko na niemieckim rynku, na którym konsumenci są już mocno zorientowani na ekologię. I na którym nie dziwi choćby to, że za plastikową butelkę płaci się kaucję, co sprzyja sytuacjom, w której lądują one w sortowniach odpadów, zamiast na składowiskach śmieci.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł
Handel
Centra handlowe wreszcie mogą odetchnąć. Klienci wrócili na dobre?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Auchan opuścił Rosję. Wielki majątek francuskiej sieci oficjalnie kupił 23-latek