W serwisie Amazona można dostać praktycznie wszystko. Największym problemem, z jakim mierzą się zarówno klienci, jak i Amazon jest jednak jakość tego, co przewija się przez serwis giganta. Gigant postanowił zaradzić temu problemowi i w Nowym Jorku otworzył sklep, w którym będą dostępne tylko te produkty, które otrzymały ocenę minimum czterech gwiazdek.

- Stworzyliśmy 4-gwiazdkowego Amazona tak, by był miejscem, w którym klienci będą mogli odkrywać rzeczy, które pokochają. Nasz 4-gwiazdkowy wybór jest odzwierciedleniem naszych klientów – tego co kupują i tego co kochają – twierdzi Amazon w komunikacie informującym o otwarciu sklepu.

W placówce obecnie dostępne są produkty o średniej ocenie 4,4. Do tego Amazon będzie w nim oferował także nowości oraz produkty aktualnie zyskujące popularność. Pojawi się też kategoria „zyskujące popularność w Nowym Jorku” – innymi słowy mówiąc, sklep będzie fizycznym odpowiednikiem sklepu internetowego.

Ruch Amazona to odpowiedź na rosnący problem braku wiarygodności ocen oraz zmniejszające się zaufanie do nich (z podobnym problemem mierzą się wszystkie serwisy, których działalność w jakiś sposób bazuje na ocenach użytkowników). Klienci korzystający z serwisu giganta coraz częściej narzekają na jakość oraz na coraz mniej wiarygodne oceny. Selekcja, której Amazon dokonuje w swoim sklepie ma pomóc przełamać ten trend i udowodnić, że cztery gwiazdki jednak coś znaczą.