Reklama

Tweetem w polską motoryzację

Samochody to – jak się okazuje – temat tyleż ekscytujący, co drażliwy. Już w maju ubiegłego roku podczas spotkania z przywódcami Unii Europejskiej Donald Trump miał – według relacji tygodnika „Der Spiegel" – jednoznacznie stwierdzić, że „Niemcy są źli, bardzo źli. Popatrzcie na miliony samochodów, które sprzedają w USA. To straszne. Zatrzymamy to".

Publikacja: 05.03.2018 20:00

Tweetem w polską motoryzację

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Jak zwykle się pomylił: choć według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA, w 2016 r. firmy z Unii, nie tylko z Niemiec, wysłały poza jej obszar ponad 6 mln aut, to do USA trafiło raptem około miliona. Nie wziął też pod uwagę, że Mercedes, BMW, Fiat Chrysler czy Volkswagen mają fabryki w USA i zatrudniają tam tysiące ludzi, a także tego, że Amerykanie po prostu chcą kupować auta europejskich marek, a Europejczycy za amerykańskimi nie przepadają. Ale kto by się tam przejmował takimi drobiazgami...

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Nie wysokość, ale jakość. Dlaczego polskie podatki szkodzą gospodarce?
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Dwa lata rządu Tuska. Czas na strategię, euro z Brukseli to za mało
Opinie Ekonomiczne
Gorynia, Hardt, Kośny, Kwarciński, Urbaniec: Ekonomia zamiast polaryzacji
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czy Polska wyjdzie z Unii?
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Fabryki AI, czyli gdzie i jak powstaje infrastruktura sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama