Reklama
Rozwiń
Reklama

Tweetem w polską motoryzację

Samochody to – jak się okazuje – temat tyleż ekscytujący, co drażliwy. Już w maju ubiegłego roku podczas spotkania z przywódcami Unii Europejskiej Donald Trump miał – według relacji tygodnika „Der Spiegel" – jednoznacznie stwierdzić, że „Niemcy są źli, bardzo źli. Popatrzcie na miliony samochodów, które sprzedają w USA. To straszne. Zatrzymamy to".

Publikacja: 05.03.2018 20:00

Tweetem w polską motoryzację

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Jak zwykle się pomylił: choć według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA, w 2016 r. firmy z Unii, nie tylko z Niemiec, wysłały poza jej obszar ponad 6 mln aut, to do USA trafiło raptem około miliona. Nie wziął też pod uwagę, że Mercedes, BMW, Fiat Chrysler czy Volkswagen mają fabryki w USA i zatrudniają tam tysiące ludzi, a także tego, że Amerykanie po prostu chcą kupować auta europejskich marek, a Europejczycy za amerykańskimi nie przepadają. Ale kto by się tam przejmował takimi drobiazgami...

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama