Ogłoszone wcześniej zamówienie przez chińską spółkę ds. zakupów dla lotnictwa CASC 445 samolotów A330 z opcją na 30 następnych o łącznej wartości 18 mld dolarów pozwoliło nadać dalszy ciągu listowi intencyjnemu z 2014 r. o stworzeniu ośrodka wyposażania kabin dużych samolotów przeinaczonych na chiński rynek.
Szefowie Airbusa oraz firmy inwestycyjnej w strefie wolnocłowej miasta Tianjon (TJFTZ) i firmy lotniczej AVIC podpisali w Tuluzie ramową umowę o budowie za 150 mln euro ośrodka wykańczania i dostaw samolotów A330 (C&DC) w Tianjinie. Zacznie działalność pod koniec 2017 r. Od 2008 r. istnieje w tym portowym mieście pierwszy zakład Airbusa w Chanach montujący mniejsze samoloty z rodziny A320.
Ośrodek wyposażania kabin A330 będzie znajdować się w pobliżu linii montażu mniejszych A320. Zgodnie z umową, „gołe" samoloty wyprodukowane w Tuluzie będą przylatywać do Tianjinu, gdzie będą wykonywane prace wykończeniowe: montaż wyposażenia kabiny pasażerskiej, malowanie, testy silników i próbne loty, i w końcu wydawanie gotowej maszyny klientowi.
Równolegle Airbus podpisał list intencyjny z AVIC o wspólnych pracach nad kabiną pasażerską oraz ramowy kontrakt zaopatrzeniowy z Zhejiang Xizi Aerospace Fastener Co., Ltd dotyczący projektowania, opracowywania, wytwarzania i dostarczania standardowych elementów złącznych.
Airbus liczy, że jego większa obecność w Chinach wpłynie na popyt na jego wprawdzie starsze ale nadal zyskowne samoloty szerokokadłubowe, które wkrótce otrzymają nowe oszczędniejsze silniki.