Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 08.06.2020 06:10 Publikacja: 07.06.2020 21:00
Biznes w czasie pandemii
Foto: AdobeStock
Rynek gastronomiczny w Polsce wychodzi z okresu zamknięcia mocno osłabiony i zdziesiątkowany. Od marca restauracje mogły pracować tylko w formule na wynos oraz w dostawie, co oznaczało utratę zdecydowanej większości klientów. W efekcie przez pięć tygodni od 16 marca spadki sprzedaży restauracji przekraczały 70 proc. tego, co generowały wcześniej. Jednocześnie mocno rozwijał się rynek dostaw: wzrosty w niektórych tygodniach wynosiły ponad 20 proc. Jednak obraz całego rynku zmienił się niewiele – wynika z analizy firmy technologicznej POSbistro, pracującej dla ponad 1 tys. restauracji. Do tego z danych wynika, że ok. 20 proc. restauracji aktywnych przed pandemią już na rynek nie wróciło. Nie musi to być ostateczna decyzja, otwarcia mogą być opóźnione.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
W 2024 roku globalny rynek robotyki zanotował dalszy rozwój. Na świecie zainstalowano 542 tysiące nowych robotów...
Polisa OC (Odpowiedzialności Cywilnej) to obowiązkowe ubezpieczenie, które musi posiadać każdy właściciel pojazd...
Państwowa Inspekcja Pracy od 2026 roku ruszy z kontrolami umów B2B, Bank Światowy ostrzega przed społecznym bunt...
Tzw. czerwona nota Interpolu może przyspieszyć ekstradycję szefa Cinkciarza ze Stanów Zjednoczonych, gdzie prawd...
- Umowa międzyoperatorska została podpisana – dowiedziała się „Rzeczpospolita” od producentów napojów. To oznacz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas