Reklama
Rozwiń
Reklama

E-commerce nakręca wyniki InPostu

Pocztowo-kurierska spółka wypracowała w 2015 r. 577 mln zł przychodów. To o 30 proc. lepszy wynik niż rok wcześniej.

Publikacja: 22.03.2016 12:14

E-commerce nakręca wyniki InPostu

Foto: materiały prasowe

Zyski spółki skurczyły się jednak w tym czasie niemal o połowę – z 18,4 do 9,5 mln zł. Sebastian Anioł, prezes InPostu, tłumaczy, że wzrost przychodów to efekt silnego wzrostu sprzedaży dla e-commerce (w całym 2015 r. wzrost sięgnął o 270 proc.) oraz udanego uruchomienia usługi kurierskiej (segment wygenerował 53 mln zł przychodu). Znaczny wzrost przychodów zanotował także sektor MSP, który odnotował poprawę o 21 proc. Przychody z całego sektora publicznego wykazały wyższą dynamikę niż przychody z samego kontraktu sądowo-prokuratorskiego – odpowiednio wzrost o 17 i 6 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama