Reklama

W Indiach wycofano reklamę. Miała promować „dżihad miłości”

Indyjska marka biżuterii Tanishq musiała wycofać reklamę, w której była pokazana hinduistyczno-muzułmańska rodzina.

Aktualizacja: 15.10.2020 16:12 Publikacja: 15.10.2020 15:59

W Indiach wycofano reklamę. Miała promować „dżihad miłości”

Foto: AdobeStock

We wtorek, po zaledwie paru dniach emisji, marka Tanishq wycofała z telewizji oraz swoich kanałów w mediach społecznościowych reklamę, w której prezentowano parę złożoną z tradycyjnej Hinduski i Hindusa wyznającego islam. Reklama ta znalazła się pod ciężkim ostrzałem ze strony hinduskich nacjonalistów, w tym członków rządzącej partii Bharatiya Janata (Indyjskiej Partii Ludowej).

Tanishq został oskarżony o promowanie „dżihadu miłości”. Jest to popularna teoria spiskowa wśród radykalnych hinduistów, którzy oskarżają muzułmanów o konwertowanie wyznawczyń hinduizmu poprzez małżeństwa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama