Bezpłatne ulotki to element rządowej akcji informacyjnej dotyczącej postępowania w przypadku zetknięcia z koronawirusem. Ulotki zostaną przekazane do placówek pocztowych, a następnie będą doręczane jako druki bezadresowe do skrzynek pocztowych. Dodatkowo 5 mln broszur będzie rozdawanych w placówkach. We wszystkich placówkach zostanie też rozwieszonych 15 tys. plakatów informacyjnych.

- Poczta Polska aktywnie włączyła się w rządowe działania związane z informowaniem Polaków o koronawirusie. Wiele razy sprawdziliśmy się jako partner państwa w realizacji kluczowych dla społeczeństwa programów i działań. Posiadamy największą w kraju infrastrukturę, dzięki której docieramy do wszystkich gospodarstw domowych, zlokalizowanych nawet w najdalszych zakątkach naszego państwa. Jako jedyna instytucja w Polsce możemy zapewnić sprawną i szybką dystrybucję rządowych ulotek dotyczących koronawirusa – mówi Przemysław Sypniewski, prezes PP.

Ulotki zawierają informacje dotyczące zarówno postępowania w przypadku zetknięcia z chorobą, jak też pierwszych objawów które mogą sugerować, że ktoś jest zarażony. W sumie będzie przygotowanych 25 mln tego typu materiałów. Trafią one nie tylko do gospodarstw domowych, placówek pocztowych, ale też będą dostępne m.in. na stacjach paliw, w oddziałach banków oraz firmach ubezpieczeniowych.

Poczta Polska posiada największą sieć placówek na wsiach oraz w małych miastach, obecnie blisko 5,3 tys. placówek znajduje się w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. W sumie w całym kraju spółka posiada 7,5 tys. placówek.