Alior podsumowuje fuzję

Alior po połączeniu z BPH wrócił do standardowej obsługi klientów. Jeszcze w pierwszym półroczu instytucja wprowadzi nowy system bankowości.

Aktualizacja: 12.04.2017 11:50 Publikacja: 12.04.2017 11:11

Alior podsumowuje fuzję

Foto: Bloomberg

Pięć miesięcy po fuzji prawnej Alior zakończył połączenie operacyjne z przejętą częścią Banku BPH. Byli klienci BPH mogą już w pełni korzystać z nowych produktów i usług oraz z ponad 800 placówek Aliora.

Alior Bank po połączeniu dołączył do 10 największych banków w Polsce pod względem wartości aktywów - suma bilansowa przekroczyła 61 mld zł, ma 4,1 mln klientów w tym 188 tys. firm. Jego udział w rynku depozytów to 5,1 proc., a w rynku kredytów 4,9 proc. – Po tygodniu od zakończenia fuzji operacyjnej wróciliśmy do standardowego trybu działalności. Ruch w systemie bankowości internetowej ustabilizował się po tym, jak w pierwszym dniu po połączeniu liczba logowań do systemu była dwukrotnie wyższa, a liczba połączeń na infolinię ponad czterokrotnie wyższa niż zwykle – mówi Celina Waleśkiewicz, dyrektor generalny pionu fuzji i kanałów elektronicznych w Aliorze.

Wywodzący się z Banku BPH klienci indywidualni uzyskali dostęp do czwartej pod względem wielkości sieci placówek, wielu nowych usług i rozwiązań, takich jak: internetowy Kantor Walutowy, system płatności mobilnych BLIK oraz Android Pay (dla posiadaczy kart płatniczych Mastercard). Mogą oni również korzystać z działających 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu systemu bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Alior Banku, a także z sieci wpłatomatów Euronet i Planet Cash. Klienci biznesowi otrzymali dostęp do szerokiej palety produktów depozytowo-kredytowych w tym m.in.: do nowoczesnej platformy oszczędzania i wymiany walut Autodealing (lub eFX Trader dla korporacji) czy pakietu kredytowego – linii kredytowej, nawet do 500 tys. zł, na 10 lat dostosowanej do potrzeb i wymogów małych firm.

Nad połączeniem operacyjnym pracowało ponad 750 pracowników. Podczas weekendu bank zmigrował ponad 2,7 mln kartotek klientów (prawie 1 mln aktywnych klientów), zintegrował 18 systemów z infrastrukturą IT Alior Banku, łącznie przeniesiono 179 terabajtów danych. Dla porównania odtworzenie filmów znajdujących się na płytach DVD o łącznej pojemności jednego terabajta zajęłoby około 18 dni. – To najdobitniej pokazuje skalę tego projektu – dodaje Waleśkiewicz. Teraz bank skupi się na ułatwianiu klientom korzystania z usług: uprości ofertę produktową i wzbogaci funkcjonalności kanałów cyfrowych, aby ułatwić zakup produktów online.

– W tym roku poza zakończeniem fuzji i ogłoszeniem nowej strategii dużym wydarzeniem w naszym banku będzie wprowadzenie nowego systemu bankowości internetowej i mobilnej. Klienci indywidualni powinni skorzystać z nowego systemu jeszcze w pierwszym półroczu – zapowiada Waleśkiewicz.

Szacunkowe całkowite koszty integracji to ok. 500 mln zł do końca 2017 roku. Kwota ta obejmuje wszystkie wydatki, nie tylko związane z techniczną integracją, ale także osobowe, stanowiące ponad połowę tej kwoty

Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem
Banki
Cezary Stypułkowski, prezes mBanku: Marne prawo, żadna sprawiedliwość, upadła moralność
Banki
Czy ratowanie Getin Noble Banku się zwróci? Potężne koszty
Banki
EBC zażądał od dwóch wielkich banków, by wycofały się z Rosji. Ostatnie ostrzeżenie
Banki
Największy bank USA pozwał drugi bank Rosji. Groźba konfiskaty blisko 10 mld dolarów