Reklama

Idea Bank bez nowego inwestora

Fundusz private equity, który od lipca interesował się kupnem akcji Idea Banku, po przeprowadzeniu badania due diligence zrezygnował. Teraz przed bankiem czas na plan B.

Aktualizacja: 28.10.2019 19:50 Publikacja: 28.10.2019 19:47

Idea Bank bez nowego inwestora

Foto: materiały prasowe

Idea Bank poinformował o decyzji niedoszłego inwestora, którego nazwa nie była ujawniana, w komunikacie dzisiaj po sesji. Powodów rezygnacji nie podano. Przypomnijmy, że od fundusz ten pojawił się na początku lipca i wyraził zainteresowanie dokapitalizowaniem Idea Banku poprzez objęcie nowych akcji. Wtedy dopuszczono go do ograniczonego due diligence, którego zakres w połowie września rozszerzono.

Idea Bank ma problemy z rentownością i kapitałami (kapitał własny w czerwcu wynosił niecałe 200 mln zł). Od sierpnia ubiegłego roku nie spełnia wymogów Komisji Nadzoru Finansowego, zaś od kwietnia tego roku także unijnych. Łączny współczynnik kapitałowy (TCR) grupy Idea Banku na koniec czerwca wynosił 2,11 proc., wymagany przez KNF poziom to 13,5 proc. a unijne regulacje – 8 proc. (oznacza to niedobór 1,37 mld zł kapitału). Współczynnik Tier1 wynosił tylko 1,1 proc., wobec wymaganych przez KNF 11,5 proc. i prawo unijne 6 proc. (oznacza to niedobór 1,25 mld zł kapitału).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Banki
Wyniki mBanku nieco rozczarowały. Ale są i tak wyjątkowe dobre
Banki
Bank Pekao z rekordowym zyskiem w III kwartale. Pomaga wzrost kredytów
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Santander BP poprawia wynik i szykuje się do przejęcia przez Erste
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama