Jeden z największych banków świata z siedzibą we Frankfurcie rozpoczął niedawno aktywną kampanię na mediach społecznościowych, takich jak Twitter i LinkedIn, która ma na celu zachęcenie młodych ludzi do rozpoczęcia kariery w finansach. To właśnie tam Deutsche Bank zamierza odnaleźć prawdziwe talenty z pokolenia millenialsów, które jest niemal stale połączone z internetem.

Kampania rozpoczęła się w drugiej połowie listopada ubiegłego roku. Przez pierwsze dwa tygodnie Deutsche Bank wyłonił 250 potencjalnych kandydatów, którzy zostali zaproszeni do wzięcia udziału w programie rekrutacyjnym w jego brytyjskich oddziałach. To pierwszy raz, kiedy Deutsche Bank przeprowadził rekrutację w taki sposób. Jak dotąd zawsze odbywała się ona poprzez tradycyjne oferty stażów i pracy skierowane do absolwentów ekonomii i finansów.

Wszystko przez to, że bankowość staje się coraz mniej popularnym wyborem wśród młodych ludzi planujących ścieżkę swojej kariery. Banki zauważają również, że konieczne staje się dziś posiadanie w swoich kadrach pracowników o szerszym spektrum umiejętności i doświadczenia, nie tylko z zakresu finansów. Bardziej zróżnicowany i wszechstronny zespół może lepiej radzić sobie z rozwiązywaniem problemów, szukaniem nowych rozwiązań i dostosowaniem się do stale zmieniających się potrzeb klienta.

Media społecznościowe pozwalają właśnie na dotarcie w krótkim czasie do szerokiego grona osób o bardzo różnych kwalifikacjach. – Możemy dzięki nim bardzo szybko odnaleźć i skontaktować się potencjalnymi kandydatami. Następnie uczymy ich bankowości i wtedy oni sami decydują, czy to jest to, co chcą w życiu robić – mówi dyrektor działu HR Deutsche Banku, Faye Woodhead.

Pilotażowy program rekrutacji poprzez media społecznościowe został uruchomiona w lutym 2016 r. Bank rozpoczął wtedy rozmowy z 400 potencjalnymi kandydatami. Jak zaznacza Woodhead, niektórzy z nich nie interesowali się wcześniej pracą w Deutsche Banku, ale po rozmowach z rekruterami zdecydowali się wziąć udział w programie.