E-handel stawia na innowacje czy walczy o klienta ceną?
Inwestuje w technologie, bo branża doskonale wie, jak istotne jest to dla klienta. To branża z gruntu opierająca się na technologiach, od tego rozpoczął się jej rozwój i nie inaczej jest dzisiaj, choć pojawiają się nowe możliwości i wyzwania.
Polski konsument ceni sobie w zakupach przede wszystkim wygodę i czas, a to niezaprzeczalnie zapewniają zakupy w internecie. Nie trzeba stać w kolejce, można porównać oferty wielu producentów i opinie innych konsumentów, a towar dostarczany jest pod wskazany adres.
Zmiany i poszukiwanie wygodniejszych opcji widać po rosnącej popularności zakupów mobilnych, których udział jest już na poziomie 52 proc., jeśli chodzi o kupujących w sieci. Taki format pozwala dokonywać zakupów wszędzie – siedząc na kanapie, podróżując, leżąc na plaży. Aplikacje są intuicyjne i łatwe w użyciu. Konsument przeszukuje sklep, porównuje produkty i ceny oraz ostatecznie kupuje.
Coraz bardziej znaczącym trendem dla przyszłości branży jest voice commerce, dzięki któremu możemy kupować, wydając wyłącznie komendy głosowe. Takie rozwiązania już widać na rynku i będzie ich coraz więcej. Podobnie jak tych, które powstają w oparciu o rozwijający się internet rzeczy czy coraz częściej wykorzystywaną w zakupach sztuczną inteligencję.