Reklama

Akcja radców prawnych informująca o korzyściach płynących z pomocy prawnej

Rusza akcja informująca o korzyściach płynących z pomocy prawnej, i to na jak wcześniejszym etapie sprawy.

Publikacja: 27.03.2013 09:56

Od 2 kwietnia w mediach (radiu, gazetach), na billboardach i w Internecie radcy prawni będą zachęcali do korzystania z ich usług. W sądach, urzędach, siedzibach radców pojawią się także ulotki przekonujące, że warto skorzystać z profesjonalnej pomocy prawnej. Akcję koordynuje Krajowa Rada Radców Prawnych.

Jak podkreśla Maciej Bobrowicz, prezes KRRP, dziś większość Polaków w ogóle nie korzysta z porad prawnika. Jeśli już to robią, to w sytuacji naprawdę kryzysowej, gdy mają już sprawę w sądzie.

Z danych prezentowanych przez KRRP wynika, że aż 86 proc. osób w ostatnich latach w ogóle nie korzystało z pomocy prawnika. Na pytanie, dlaczego, 99 proc. odpowiedziało, że nie było takiej potrzeby. Z kolei spośród tych, którzy jednak do prawnika się wybrali – 54 proc. zgłosiło się do niego na późnym etapie sprawy, czyli już w postępowaniu cywilnym lub karnym, 41 proc. korzystało z porady prawnej, a 14 proc. zamówiło opinię.

– Chcemy przekonać Polaków do profilaktyki prawnej – mówi prezes Bobrowicz. – Wskazać czynniki ryzyka związane np. z kupnem mieszkania, które mogą się przerodzić w przyszłości w problem, jeśli wcześniej się ich nie wyeliminuje – precyzuje.

Ulotki i informacje zawarte na stronie internetowej www.bezpieczniej.kirp.pl dotyczą poszczególnych kategorii spraw, w których załatwieniu może pomóc radca. Chodzi zarówno o sprawy osób fizycznych, m.in. kupno mieszkania, kłopoty w pracy, sprawy administracyjne czy umowy z bankiem, jak i przedsiębiorców – zawieranie umów, zatrudnianie pracowników czy rozwiązywanie kwestii związanych z własnością intelektualną.

Reklama
Reklama

Wiceprezes KRRP Dariusz Sałajewski podkreśla, że uzyskanie porady np. przed podpisaniem dokumentu jest o wiele mniej kosztowne od pomocy już po zawarciu niekorzystnej umowy. I to nie tylko ze względu na koszt samej pracy prawnika, ale także chociażby postępowania przed sądem lub urzędem.

Akcja samorządu ma się odbywać pod hasłem „Z radcą prawnym bezpieczniej". Znajdzie się ono m.in. na billboardach obok wizerunku profesjonalnego prawnika.

Różne formy promowania zawodu będą się pojawiały w różnej konfiguracji w konkretnych rejonach kraju. Będą bowiem o tym decydowały ostatecznie okręgowe rady radców prawnych.

Akcja radców ma przyczynić się także do poprawy sytuacji na rynku. Egzamin zawodowy w ubiegłym tygodniu zdawało ok. 8 tys. kandydatów na radców i adwokatów. Coraz głośniej w środowisku pojawiają się głosy, że nie ma dziś dla wszystkich pracy.

– Wzrost zainteresowania poradami prawnymi może oczywiście doprowadzić do pogłębienia rynku – mówi prezes Bobrowicz.

Radcy zachęcają także do skorzystania z ubezpieczenia ochrony prawnej, zapewniającego pomoc pełnomocnika w razie kłopotów. Także o tym informują na swojej stronie.

Od 2 kwietnia w mediach (radiu, gazetach), na billboardach i w Internecie radcy prawni będą zachęcali do korzystania z ich usług. W sądach, urzędach, siedzibach radców pojawią się także ulotki przekonujące, że warto skorzystać z profesjonalnej pomocy prawnej. Akcję koordynuje Krajowa Rada Radców Prawnych.

Jak podkreśla Maciej Bobrowicz, prezes KRRP, dziś większość Polaków w ogóle nie korzysta z porad prawnika. Jeśli już to robią, to w sytuacji naprawdę kryzysowej, gdy mają już sprawę w sądzie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Prawo w Polsce
Jest kolejne weto prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o tzw. lex Kamilek
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Podatki
Skarbówka przywróci termin na zgłoszenie rodzinnego spadku lub darowizny
Praca, Emerytury i renty
Święczkowski nie odpuszcza Tuskowi ws. emerytów. Chodzi o 1200 zł podwyżki
W sądzie i w urzędzie
Porażka nabitych w Amber Gold. Sąd oddalił ich roszczenia
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Sądy i trybunały
Sąd Najwyższy wyjątkowo nierychliwy. Orzeczenie zapadło po... 57 latach
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama