O tym, co kreuje dziś rozwój rynku doradztwa podatkowego, dyskutowali uczestnicy debaty, która towarzyszyła ogłoszeniu rankingu firm doradztwa podatkowego 11 czerwca 2014 r. Oto relacja z tej dyskusji.
Paweł Rochowicz („Rz"):
Zapewne klientów czołowych firm doradztwa podatkowego nie trzeba przekonywać do korzystania z ich usług. Jednak wielu przedsiębiorców wciąż nie czuje takiej potrzeby, a nawet nie odróżnia doradcy podatkowego od księgowego. Co samorząd doradców chce zrobić, by zwiększyć rozpoznawalność zawodu?
Jadwiga Glumińska-Pawlic, przewodnicząca Krajowej Rady Doradców Podatkowych:
Pracujemy nad koncepcją promocji zawodu, zwłaszcza biorąc pod uwagę nadchodzącą deregulację naszego zawodu. Obawiamy się, że w jej wyniku nasze szeregi nieco stopnieją, choć mam nadzieję, że będą to płonne obawy. Ostatni zjazd naszego samorządu przeznaczył pewne środki na promocję zawodu. Chcemy upowszechniać wiedzę o naszych usługach nie tylko wśród przedsiębiorców, ale też wśród pracowników aparatu skarbowego. To przecież też partnerzy w naszej pracy. Chcemy poza tym dotrzeć do zwykłych podatników niebędących przedsiębiorcami.