Reklama
Rozwiń
Reklama

Uzasadnienie ocen z egzaminu adwokackiego to nie informacja publiczna

Dokumentacja wytworzona przez komisję egzaminacyjną dotycząca przebiegu egzaminu adwokackiego konkretnej osoby i jej wyników nie może stanowić informacji publicznej – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu.

Publikacja: 13.03.2015 11:04

Uzasadnienie ocen z egzaminu adwokackiego to nie informacja publiczna

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Pewna fundacja zwróciła się do Okręgowej Rady Adwokackiej o udostępnienie uzasadnień ocen wszystkich dostatecznych ocen cząstkowych egzaminu adwokackiego z zakresu prawa karnego sporządzonego przez egzaminatorów w związku z egzaminem przeprowadzonym w 2014 r.

Okręgowa Rada Adwokacka stanęła jednak na stanowisku, iż egzamin adwokacki nie był przeprowadzony jako wykonanie zadania władzy publicznej przez samorząd adwokacki dlatego nie ma podstaw do uznania, że żądane dane stanowią informację publiczną. Organ samorządu z ostrożności wskazał także, iż nawet uznając oceny za informację publiczną, dostęp do nich jest ograniczony z uwagi na konieczność ochrony prywatności osób, których oceny dotyczą.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama