Jeśli jest miłość, musi też być śmierć

Używając modnego określenia, można powiedzieć, że Philip Glass jest postacią kultową. Kiedy w 1996 roku amerykański kompozytor przyjechał do Warszawy, sala...

Idąc przez most

Ten tydzień na festiwalu Rozdroże zacznie się prezentacją adaptacji wstrząsających wspomnień wojennych opisanych w książce Hanny Krall „Król kier znów na w...

Obraz końca ludzkości

Nowoczesna, ale i kameralna, pozwalająca na dowolne kształtowanie i aranżację przestrzeni, w zależności od potrzeb reżyserskich. Po 64 latach Teatr Polski...

Marzenia i utracone szanse

Teatr Tańca Zawirowania po udanych ruchowych interpretacjach kompozycji Fryderyka Chopina w spektaklu „Chopin ambiente” znów zainspirował się muzyką. Tym r...

W trójkącie

Konfrontacja europejskich teatrów narodowych, które przyjeżdżają do Warszawy na zaproszenie Jana Englerta, powoli dobiega końca. W ten weekend – przedostat...

W klimacie retro

Piosenki w starym kinie, spektakl muzyczny, reż. Andrzej Rozhin, wyk. Ewa Kuklińska, Ada Gostkowska, Anita Steciuk, Teatr Capitol, ul. Marszałkowska 115, b...

Baloniki fantazji

Pamiętam z dzieciństwa taki obrazek: trzymam w garści sznurek. Patrzę, jak uczepiony na jego końcu kolorowy balonik unosi się w powietrzu. Cieszę się. Ale...

Między majestatem a bezradnością

To szczególna inscenizacja sztuki Ionesco. Jerzy Grzegorzewski, obsadzając w tytułowej roli Igora Przegrodzkiego, stworzył tak naprawdę spektakl o tym wybi...

Jeśli teatr, to tylko w centrum

Rozmowa z Emilianem Kamińskim - założycielem Teatru Kamienica w Warszawie

Seweryn nie chce nagrody

Andrzej Seweryn odmówił przyjęcia Nagrody Specjalnej im. Zbyszka Cybulskiego. Podjął decyzję po zapoznaniu się z uzasadnieniem werdyktu jury.

Chaos pojęty zbyt dosłownie

Gdyby nie Ewa Błaszczyk, najnowszą premierę w Teatrze Studio można by nazwać kolejną artystyczną kompromitacją

Bohater Goethego w fabryce azbestu

Romantyczna historia miłosna nikogo już nie obchodzi. Krakowski „Werter” to spektakl o porażce: idei, uczuć, wiary

Liczy się nos dyrektora

Maciej Englert o fenomenie Teatru Współczesnego w Warszawie i publiczności, która była jego tarczą.

Z Sadowym w ogrodzie wspomnień

Mistrz sceny Ludwik Solski dobiegając setki zagrał Starego Wiarusa w „Warszawiance” Wyspiańskiego. Aktor i kronikarz teatru Witold Sadowy, który za chwilę...

Mrożek wciąż drapieżny

Rewelacyjne „Tango” Jerzego Jarockiego to inteligenckie zaduszki o klęsce polskich idealistów

Niewiarygodnie nudny pokaz pretensjonalności

„Podział południa” Comédie-Francaise to ramota, jakiej dawno w Polsce nie było

Śmierć przed kamerami

Mariusz Treliński znów zaskoczy widzów: wielki fresk historyczny Musorgskiego z akcją rozgrywającą się na przełomie XVI i XVII wieku postanowił przenieść d...

Świat bez wartości

„Fin de...”, kontynuacja spektaklu „Fin” Sylwestra Biragi, został uhonorowany La Cuop de Coeur 2009 – nagrodą przyznawaną przez dziennikarzy akredytowanych...

Obrazy słowem tkane

Już czwarty raz opowiadacze z różnych stron świata odwiedzą Warszawę, by porwać publiczność w świat baśni, legend i magicznych opowieści. Zgodnie z tematem...

To, co już nie jest takie samo

Spektakle tegorocznego Rozdroża przypomną, że doświadczenia II wojny światowej dramatycznie zmieniły nie tylko bieg historii, ale też pojmowanie tego, co j...