Nowojorskie sukcesy Polaków

Bardzo dobre recenzje za występy w przedstawieniach na scenie Metropolitan zbierają Andrzej Dobber i Mariusz Kwiecień

Publikacja: 13.01.2010 23:31

Nowojorskie sukcesy Polaków

Foto: ROL

Na wznowienie rzadko wystawianego dzieła Verdiego „Stiffelio” Metropolitan Opera zaprosiła widzów w poniedziałek.

W środowej recenzji „New York Timesa” guru amerykańskich krytyków Anthony Tommassini ocenił spektakl entuzjastycznie, szczególnie dużo miejsca poświęcając wykonawcom.

Bohaterami wieczoru było dwóch tenorów: Placido Domingo i Jose Cura. Pierwszy z nich, który w tej samej inscenizacji „Stiffelia” występował w Nowym Jorku 12 lat temu, tym razem stanął za pulpitem dyrygenckim, znakomicie wspierając solistów. W tytułowego bohatera wcielił się zaś Jose Cura, tworząc świetną, dramatyczną kreację.

Wśród pozostałych wykonawców Anthony Tomassini chwali też dysponującego mocnym, silnym głosem Andrzeja Dobbera, śpiewającego istotną dla akcji partię Stankara, teścia Stiffelia. To ważna opinia, polski baryton bowiem dopiero zaczyna zdobywać Nowy Jork. Stankar jest jego trzecią rolą w Metropolitan.

Znacznie lepiej znany jest w tym teatrze inny nasz baryton Mariusz Kwiecień, z Metropolitan związany od dziewięciu lat. Pierwszy raz jednak zaprezentował się jako toreador Escamilio w nowej inscenizacji „Carmen” Bizeta. Premiera odbyła się w sylwestrowy wieczór, spektakl będzie grany aż do początku maja.

Również Mariusza Kwietnia krytycy chwalą za walory głosu, elegancję interpretacji i aktorstwo. Jego występ w nowojorskim spektaklu będą mogli też obejrzeć polscy widzowie. W sobotę odbędzie się bowiem bezpośrednia transmisja „Carmen” z Nowego Jorku przekazywana do kin Krakowa, Katowic, Elbląga i Warszawy, a także do filharmonii w Łodzi.

Nowy Jork czeka zaś już na Piotra Beczałę, który przyjedzie w lutym, by zaśpiewać w „Cyganerii” Pucciniego.

Na wznowienie rzadko wystawianego dzieła Verdiego „Stiffelio” Metropolitan Opera zaprosiła widzów w poniedziałek.

W środowej recenzji „New York Timesa” guru amerykańskich krytyków Anthony Tommassini ocenił spektakl entuzjastycznie, szczególnie dużo miejsca poświęcając wykonawcom.

Pozostało 84% artykułu
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Latający Potwór Spaghetti objawi się w Krakowie