Reklama

Europejskie korki. Warszawa w czubie

Choć po stolicy Polski jeździ się coraz wolniej, spadła ona na drugą pozycję w rankingu zakorkowanych miast Europy

Aktualizacja: 11.10.2012 09:07 Publikacja: 11.10.2012 03:20

Okolice wiaduktu przy ul. Hynka w Warszawie

Okolice wiaduktu przy ul. Hynka w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

Jeszcze w poprzednim raporcie Congestion Index firmy TomTom za I kwartał 2012 r. Warszawa była na szczycie tego niechlubnego rankingu. Po II kwartale jest druga. Poprawiło się? Nic podobnego. Wskaźnik pokazujący, o ile dłużej jedziemy przez miasto w ciągu dnia w porównaniu ze swobodną jazdą w nocy, zwiększył się o 3 pkt proc. – z 42 do 45 proc. W porannym szczycie podróż wydłuża się o 93 proc. , a w popołudniowym – o 91 proc. Spadek na drugie miejsce wynika tylko z tego, że w rankingu uwzględniono nowe miasta, a wśród nich Stambuł, który od razu wskoczył na czoło.

Jak tłumaczą specjaliści, wskaźnik zakorkowania Warszawy wzrósł z powodu utrudnień na ulicach podczas Euro 2012. W III kwartale pewnie jeszcze się zwiększył z powodu awarii na budowie metra, gdy zamknięto tunel Wisłostrady.

W tym rankingu nie ma innych polskich miast. Z ubiegłorocznych badań firmy Deloitte wynikało jednak, że żadne z nich nie jest bardziej zakorkowane od Warszawy.  Na drugim i trzecim miejscu były Kraków i Wrocław.

Najbardziej zakorkowane miasta Europy

1. Stambuł (Turcja)

przez korki czas przejazdu wydłuża się o 57 proc.

Reklama
Reklama

2. Warszawa (Polska)

45 proc.

3. Marsylia (Francja)

42 proc.

4. Palermo (Włochy)

40 proc.

Reklama
Reklama

5. Rzym (Włochy)

34 proc.

6. Paryż (Francja)

34 proc.

7. Stuttgart (Niemcy)

33 proc.

Reklama
Reklama

8. Bruksela (Belgia)

33 proc.

9. Hamburg (Niemcy)

32 proc.

10. Sztokholm (Szwecja)

Reklama
Reklama

Jeszcze w poprzednim raporcie Congestion Index firmy TomTom za I kwartał 2012 r. Warszawa była na szczycie tego niechlubnego rankingu. Po II kwartale jest druga. Poprawiło się? Nic podobnego. Wskaźnik pokazujący, o ile dłużej jedziemy przez miasto w ciągu dnia w porównaniu ze swobodną jazdą w nocy, zwiększył się o 3 pkt proc. – z 42 do 45 proc. W porannym szczycie podróż wydłuża się o 93 proc. , a w popołudniowym – o 91 proc. Spadek na drugie miejsce wynika tylko z tego, że w rankingu uwzględniono nowe miasta, a wśród nich Stambuł, który od razu wskoczył na czoło.

Reklama
Wydarzenia
Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Reklama
Reklama