Nowy operator będzie odpowiadać za zarządzanie obiektem i zapewnienie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów jego funkcjonowania. Spółka ma także promować Stadion Narodowy oraz zająć się komercjalizacją praw marketingowych i reklamowych. Umowa, której szczegóły zostały już uzgodnione, podpisana będzie w najbliższych dniach i obowiązywać będzie przez 10 lat.
Dodatkowym zadaniem operatora będzie poszukiwanie ewentualnego partnera prywatnego zainteresowanego zagospodarowaniem otoczenia Stadionu Narodowego.
- Od nowego roku zmieni się także nazwa spółki na PL.2012+ - informuje minister Joanna Mucha i podkreśla, że jest to kluczowy element wdrażania przez resort planu naprawczego na Stadionie Narodowym.
- Wykorzystanie takiego obiektu jak Stadion Narodowy to wielka szansa biznesowa i społeczna, ale jednocześnie poważne wyzwanie związane z ogromnymi kosztami funkcjonowania - ocenia prezes PL.2012 Marcin Herra. Jak dodał, pierwszy rok może być bardzo trudny, ale od 2014 lub 2015 jest szansa na dodatki wynik finansowy. Zapowiedział jednocześnie, że 19 grudnia spółka przedstawi plany zarządzania obiektem. Jednym z celów będzie "otwarcie" Stadionu, włączenia obiektu w życie dzielnicy i miasta.
Narodowe Centrum Sportu (NCS), które zarządzało stadionem do tej pory, będzie miało za zadanie dokończenie inwestycji i jej rozliczenie do końca 2012 roku. Obie spółki - NCS i PL.2012+ będą działały, ale ich łączny budżet na 2013 rok będzie o 40 procent niższy niż koszty ich funkcjonowania w bieżącym roku. Zmniejszone zostanie także, o około 45 procent, zatrudnienie w obu podmiotach