Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 24.02.2015 20:11 Publikacja: 24.02.2015 20:11
Foto: archiwum prywatne
Rz: W niektórych polskich miastach wprowadza się nowe stanowisko w urzędach – oficera pieszego, by dbał o interesy przechodniów. Naprawdę jest ono potrzebne?
Tomasz Majda: W dużym mieście powinny być uwzględnione interesy wszystkich mieszkańców. Tymczasem w naszych miastach często mamy różne departamenty czy stanowiska: do spraw pieszych, komunikacji rowerowej czy transportu samochodowego. I niespecjalnie się one ze sobą komunikują, a w związku z tym często powstaje chaos.
To kto jest uprzywilejowany w miastach – kierowcy czy piesi?
Wszystko zależy od tego, kto danym miastem rządzi. Z tym że coraz częściej wracamy do modelu, który funkcjonował kiedyś – miasto ma być w zasięgu pieszego. Piesi są po prostu coraz ważniejsi. Trzeba jednak pamiętać, że stworzenie zbyt rozległej strefy pieszej skutkowałoby obniżeniem wartości nieruchomości, bo nie można by było do nich dojechać.
O czym dzisiaj rozmawialiśmy? Zapraszamy do obejrzenia najciekawszych fragmentów programu #RZECZo...
Wyobraź sobie ogród, który nie tylko wygląda pięknie, ale też staje się Twoją prywatną oazą spokoju. Miejsce, w...
Prezydentura Trumpa w czasie wojny w Ukrainie to dla Unii Europejskiej równanie z dwoma niewiadomymi. Pierwszy k...
Komentuje Tomasz Krzyżak z działu krajowego „Rzeczpospolitej”.
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Serwis GoWork.pl to coś więcej niż tylko portal z ofertami pracy. Strona oferuje bowiem dużo szerszy zakres funk...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas