Gry w sieci: nowy sposób na promocję miasta

Na pl. Hallera Bronek walczy z kosmitami. Musi zdobyć brylantynę do ułożenia wąsów wuja

Publikacja: 02.11.2007 23:17

Nie jest to zaszyfrowana wiadomość, ale fragment gry „Stara Praga – wielki początek” stworzonej przez Praski Punkt Informacyjny InfoPraga. – Chcieliśmy przez zabawę zareklamować dzielnicę – mówi Anna Owsiany, dyrektor InfoPraga.

Bronek – bohater, w którego wciela się gracz – ma za zadanie znaleźć brylantynę dla wuja. Poszukując jej, trafia do znanych praskich miejsc, na przykład na bazar Różyckiego czy do najstarszej zajezdni tramwajowej w Warszawie przy ul. Kawęczyńskiej.

– Wszędzie ma do rozwiązania jakieś zadanie. By skończyć grę, nie musi mieć wiedzy o dzielnicy, tylko trochę się postarać i pokombinować. To gra na myślenie – tłumaczy.

Łamigłówka ma walory edukacyjne. – Na każdej planszy pojawia się czarny kot, który informuje, w jakim miejscu się znajdujemy, sypie ciekawostkami. W ten sposób gracz dowiaduje się czegoś o dzielnicy – podkreśla Anna Owsiany. Kot przypomina na przykład, że kiedyś w zajezdni na Kawęczyńskiej garażował specjalny wagon „żłobek”, którym podróżowali rodzice z małymi dziećmi. Opowiada też o historii ulicy Targowej.

Niemałą rolę w tworzeniu łamigłówki odegrali najmłodsi mieszkańcy Pragi. – Projekt i scenariusz gry powstawał na podstawie konsultacji z dziećmi i młodzieżą. Pytaliśmy, czego oczekują od gry, i stosowaliśmy się do tych wskazówek – opowiada.

Gra powstała po blisko półrocznej pracy. – Najdłużej trwało zsynchronizowanie zegara w grze z czasem rzeczywistym. Zajęło to cztery dni – mówi Owsiany. Teraz planuje rozbudowywać grę: – Chcielibyśmy, by pojawiało się w niej więcej atrakcyjnych miejsc, na przykład Fabryka Trzciny czy Wedel. Jesteśmy otwarci na sugestie.

Czy to dobra forma promocji, zapytaliśmy varsavianistę Lecha Królikowskiego.

– Każda forma jest dobra. Moim zdaniem nie ma jednak czego promować. Na Pradze wiele budynków jest w opłakanym stanie, a poza tym jest niebezpiecznie. Najpierw trzeba to naprawić, a potem brać się za reklamę – uważa.

Według dr. Mirosława Filiciaka, medioznawcy ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, gra spodoba się przede wszystkim młodym. – Podobne gry będą w przyszłości wykorzystywane w edukacji – twierdzi. – Tak jest już w USA, gdzie powstanie szkoła wykorzystująca gry jako główne narzędzie edukacyjne.

InfoPraga chce premiować osoby, które przejdą całą grę. Na nagrodę-niespodziankę ma szansę każdy, kto do 15 listopada odpowie, gdzie jest brylantyna. Rozwiązanie należy przesłać na adres: infopraga@infopraga.com.pl (z dopiskiem: B).

Nie jest to zaszyfrowana wiadomość, ale fragment gry „Stara Praga – wielki początek” stworzonej przez Praski Punkt Informacyjny InfoPraga. – Chcieliśmy przez zabawę zareklamować dzielnicę – mówi Anna Owsiany, dyrektor InfoPraga.

Bronek – bohater, w którego wciela się gracz – ma za zadanie znaleźć brylantynę dla wuja. Poszukując jej, trafia do znanych praskich miejsc, na przykład na bazar Różyckiego czy do najstarszej zajezdni tramwajowej w Warszawie przy ul. Kawęczyńskiej.

Pozostało 82% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!