W 2007 roku w Dramatycznym na podstawie “Peer Gynta” i innych tekstów epoki Paweł Miśkiewicz przygotował formę nazwaną przez niego esejem scenicznym. W przypadku przedstawienia “Fragmenty dyskursu miłosnego” esej literacki zostanie przeniesiony na scenę.
Wydana w 1977 roku książka słynnego francuskiego strukturalisty Rolanda Barthesa uważana jest za jego opus magnum i jedno z najważniejszych dzieł filozoficznych XX wieku. Barthes napisał ją jako kontynuację m.in. dwuletniego seminarium poświęconego przede wszystkim analizie “Cierpień młodego Wertera” Goethego. Jego książka nie jest jednak tylko wykładem naukowym interpretującym dzieło Goethego.
Zajmuje się określeniem tożsamości zakochanego, ma też kontekst silnie autobiograficzny. Dla Barthesa była pewnego rodzaju pożegnaniem z partnerem życiowym, które w mistrzowski sposób potrafił oddać w uniwersalnym opisie doświadczania miłości i erotyzmu.
Dla Radosława Rychcika podstawowym materiałem do pracy nad tekstem stał się język w służbie miłosnego doświadczenia, który ze wspomnień, zapamiętanych obrazów i pragnień tworzy prywatną mitologię erotyzmu. Jest w niej miejsce na warianty spotkań, echa scen filmowych, strzępy obscenicznych piosenek, wyobrażeń i stereotypów obecnych we współczesnej kulturze.
Po premierze przedstawienia w sobotę Dramatyczny zaprasza na After Dyskurs Party (ul. Pankiewicza 3). Podczas imprezy swoją realizację oraz video act V-H-S zaprezentuje formacja artystyczna Suka off we współpracy z Tomaszem Wirackim.