Reklama

Poczta zwolni seniora z abonamentu RTV

Osoby, które ukończyły 75 lat, będą automatycznie zwalniane z opłat RTV. Nie muszą też załatwiać żadnych formalności.

Publikacja: 08.10.2015 15:27

Poczta zwolni seniora z abonamentu RTV

Foto: www.sxc.hu

Od piątku obowiązuje nowelizacja ustawy o opłatach abonamentowych. Znosi ona obowiązek informowania Poczty o ukończeniu 75 lat i nabyciu prawa do zwolnienia z abonamentu RTV. Przysługuje ono seniorowi od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym ukończył on wymagany wiek.

Obecnie to sama Poczta będzie sprawdzała w bazie PESEL, czy dana osoba ukończyła 75 lat, i automatycznie zwolni ją z obowiązku regulowania abonamentu. Taka zmiana to spore ułatwienie dla starszych osób. Do tej pory bowiem wiele z nich nie zawiadamiało Poczty Polskiej o ukończeniu 75 lat, choć ciążył na nich taki obowiązek. Część o nim nie wiedziała, a część z racji podeszłego wieku nie była w stanie złożyć osobiście wizyty na poczcie. W efekcie Poczta wciąż naliczała im abonament i ściągała zaległości za pośrednictwem urzędu skarbowego. Szacuje się, że takich dłużników może być przeszło milion.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama