Jurajska to istniejący od ponad 60 lat, dynamicznie rozwijający się producent i dystrybutor wody mineralnej czerpanej z poziomu triasowego Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Operacyjnie Jurajska sp. z o.o. pozostanie odrębną spółką, będzie trzecim segmentem działalności Grupy Hortex, obok soków i mrożonek (odpowiednio spółki Hortex i Polski Ogród). Transakcja ta jest dla Grupy Hortex krokiem strategicznym, oznacza bowiem, że wchodzi ona na nowy dla siebie rynek wody mineralnej, który jest obecnie w Polsce wyceniany na ponad 4 mld zł i ma tendencję wzrostową.
Pracami zespołu Clifford Chance kierowała Agnieszka Janicka, partner zarządzający biura w Warszawie, posiadająca bogate doświadczenie w zakresie transakcji M&A, private equity i ECM (prawnik kategorii Band 1 w sektorze prawa spółek/M&A i Private Equity w Polsce w rankingu Chambers).
Zespołem transakcyjnym kierowali Sławomir Czerwiński (counsel) oraz Jarosław Gajda (senior associate). W skład zespołu weszli ponadto następujący prawnicy z różnych praktyk biura warszawskiego Clifford Chance: Konrad Rominkiewicz, Dominika Pietkun, Joanna Kamińska, Zuzanna Potoczna, Aleksandra Właszczuk, Aleksandra Ulatowska, Weronika Miszewska, Katarzyna Perkowska, Mateusz Chmura oraz Marta Matynia.
Nabycie Jurajskiej przez Hortex jest kolejną transakcją M&A mającą istotne znaczenie dla polskiego sektora spożywczego, zrealizowaną przez warszawskie biuro Clifford Chance, po reprezentowaniu Mid Europa Partners w związku z nabyciem Grupy Hortex od funduszy zarządzanych przez Argan Capital; reprezentowaniu Inalca (grupa Cremonini) przy nabyciu 60% udziałów w spółce Mille Sapori Plus, polskiego dystrybutora włoskich produktów; oraz reprezentowaniu funduszu Waterland przy zbyciu grupy Diversi Foods, w skład której wchodzą polskie spółki piekarnicze Dakri-Dystrybucja i Milbak na rzecz Martin Braun-Gruppe.