Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka doradcą m.st. Warszawy

Prawnicy z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka z sukcesem doradzali stolicy przy podpisywaniu umowy koncesji na budowę wiat przystankowych w Warszawie.

Publikacja: 18.12.2013 12:53

18 grudnia 2013 r. Zarząd Transportu Miejskiego Miasta Stołecznego Warszawy oraz konsorcjum AMS oraz Stroer Polska zawarły umowę na budowę i eksploatację 1580 wiat przystankowych dla Warszawy w modelu koncesji na roboty budowlane. Umowa w tej sprawie zawarta jest na 8 lat i 10 miesięcy, a wiaty pojawią się na warszawskich ulicach w ciągu najbliższych 3 lat.

Kancelaria DZP była doradcą Warszawy na każdym etapie projektu - od przygotowania struktury prawnej realizacji zadania publicznego, poprzez przygotowanie projektu umowy, po reprezentowanie Miasta w postępowaniach odwoławczych przed sądami administracyjnymi.

Projekt ze strony kancelarii prowadziła Magdalena Zabłocka, radca prawny, Senior Associate w Praktyce Infrastruktury i Energetyki kancelarii DZP.

Model koncesyjny jest niezwykle korzystny z punktu widzenia budżetu Miasta - Warszawa nie będzie musiała zapłacić wykonawcy żadnych środków finansowych, ponieważ wyłącznym wynagrodzeniem konsorcjum będzie tzw. prawo eksploatacji wiat przystankowych. Konsorcjum zainwestuje w projekt i montaż wiat ok. 80 mln PLN, a w zamian za to będzie miało prawo czerpać dochody ze sprzedaży reklam zamieszczonych w gablotach zamontowanych w wiatach. Ponadto AMS oraz Stroer Polska jako wykonawca będzie utrzymywać wiaty przystankowe w całym okresie trwania umowy koncesji i przekaże Miastu dodatkową kwotę 1,5 mln PLN rocznie, w celu pokrycia części kosztów związanych ze sprzątaniem platform przystankowych.

Umowa pomiędzy Warszawą a konsorcjum AMS oraz Stroer Polska jest pierwszą tego typu umową koncesji w Warszawie dla projektu o tak dużej wartości. Postępowanie, które zwieńczyło podpisanie umowy koncesji trwało ponad 3 lata, w tym czasie DZP z sukcesem reprezentowało Miasto przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w sprawach wszczętych na skutek skarg uczestników postępowania.

Projekt był trudny, wymagał współpracy i uzgodnień pomiędzy wieloma jednostkami miejskimi i... wiary, że PPP w Warszawie może się udać. Mam nadzieje, że wspólny sukces Miasta i konsorcjum AMS oraz Stroer przetrze szlak dla nowych przedsięwzięć realizowanych w formule PPP. Spalarnia odpadów komunalnych, oświetlenie miejskie, a może nawet modernizacje szkół – w Warszawie jest ogromny potencjał dla rozwoju PPP – dodaje Magdalena Zabłocka, prowadząca projekt ze strony kancelarii Domański Zakrzewski Palinka.

18 grudnia 2013 r. Zarząd Transportu Miejskiego Miasta Stołecznego Warszawy oraz konsorcjum AMS oraz Stroer Polska zawarły umowę na budowę i eksploatację 1580 wiat przystankowych dla Warszawy w modelu koncesji na roboty budowlane. Umowa w tej sprawie zawarta jest na 8 lat i 10 miesięcy, a wiaty pojawią się na warszawskich ulicach w ciągu najbliższych 3 lat.

Kancelaria DZP była doradcą Warszawy na każdym etapie projektu - od przygotowania struktury prawnej realizacji zadania publicznego, poprzez przygotowanie projektu umowy, po reprezentowanie Miasta w postępowaniach odwoławczych przed sądami administracyjnymi.

Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne