Reklama

Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka doradcą m.st. Warszawy

Prawnicy z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka z sukcesem doradzali stolicy przy podpisywaniu umowy koncesji na budowę wiat przystankowych w Warszawie.

Publikacja: 18.12.2013 12:53

18 grudnia 2013 r. Zarząd Transportu Miejskiego Miasta Stołecznego Warszawy oraz konsorcjum AMS oraz Stroer Polska zawarły umowę na budowę i eksploatację 1580 wiat przystankowych dla Warszawy w modelu koncesji na roboty budowlane. Umowa w tej sprawie zawarta jest na 8 lat i 10 miesięcy, a wiaty pojawią się na warszawskich ulicach w ciągu najbliższych 3 lat.

Kancelaria DZP była doradcą Warszawy na każdym etapie projektu - od przygotowania struktury prawnej realizacji zadania publicznego, poprzez przygotowanie projektu umowy, po reprezentowanie Miasta w postępowaniach odwoławczych przed sądami administracyjnymi.

Projekt ze strony kancelarii prowadziła Magdalena Zabłocka, radca prawny, Senior Associate w Praktyce Infrastruktury i Energetyki kancelarii DZP.

Model koncesyjny jest niezwykle korzystny z punktu widzenia budżetu Miasta - Warszawa nie będzie musiała zapłacić wykonawcy żadnych środków finansowych, ponieważ wyłącznym wynagrodzeniem konsorcjum będzie tzw. prawo eksploatacji wiat przystankowych. Konsorcjum zainwestuje w projekt i montaż wiat ok. 80 mln PLN, a w zamian za to będzie miało prawo czerpać dochody ze sprzedaży reklam zamieszczonych w gablotach zamontowanych w wiatach. Ponadto AMS oraz Stroer Polska jako wykonawca będzie utrzymywać wiaty przystankowe w całym okresie trwania umowy koncesji i przekaże Miastu dodatkową kwotę 1,5 mln PLN rocznie, w celu pokrycia części kosztów związanych ze sprzątaniem platform przystankowych.

Umowa pomiędzy Warszawą a konsorcjum AMS oraz Stroer Polska jest pierwszą tego typu umową koncesji w Warszawie dla projektu o tak dużej wartości. Postępowanie, które zwieńczyło podpisanie umowy koncesji trwało ponad 3 lata, w tym czasie DZP z sukcesem reprezentowało Miasto przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w sprawach wszczętych na skutek skarg uczestników postępowania.

Reklama
Reklama

Projekt był trudny, wymagał współpracy i uzgodnień pomiędzy wieloma jednostkami miejskimi i... wiary, że PPP w Warszawie może się udać. Mam nadzieje, że wspólny sukces Miasta i konsorcjum AMS oraz Stroer przetrze szlak dla nowych przedsięwzięć realizowanych w formule PPP. Spalarnia odpadów komunalnych, oświetlenie miejskie, a może nawet modernizacje szkół – w Warszawie jest ogromny potencjał dla rozwoju PPP – dodaje Magdalena Zabłocka, prowadząca projekt ze strony kancelarii Domański Zakrzewski Palinka.

18 grudnia 2013 r. Zarząd Transportu Miejskiego Miasta Stołecznego Warszawy oraz konsorcjum AMS oraz Stroer Polska zawarły umowę na budowę i eksploatację 1580 wiat przystankowych dla Warszawy w modelu koncesji na roboty budowlane. Umowa w tej sprawie zawarta jest na 8 lat i 10 miesięcy, a wiaty pojawią się na warszawskich ulicach w ciągu najbliższych 3 lat.

Kancelaria DZP była doradcą Warszawy na każdym etapie projektu - od przygotowania struktury prawnej realizacji zadania publicznego, poprzez przygotowanie projektu umowy, po reprezentowanie Miasta w postępowaniach odwoławczych przed sądami administracyjnymi.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama