18 grudnia 2013 r. Zarząd Transportu Miejskiego Miasta Stołecznego Warszawy oraz konsorcjum AMS oraz Stroer Polska zawarły umowę na budowę i eksploatację 1580 wiat przystankowych dla Warszawy w modelu koncesji na roboty budowlane. Umowa w tej sprawie zawarta jest na 8 lat i 10 miesięcy, a wiaty pojawią się na warszawskich ulicach w ciągu najbliższych 3 lat.
Kancelaria DZP była doradcą Warszawy na każdym etapie projektu - od przygotowania struktury prawnej realizacji zadania publicznego, poprzez przygotowanie projektu umowy, po reprezentowanie Miasta w postępowaniach odwoławczych przed sądami administracyjnymi.
Projekt ze strony kancelarii prowadziła Magdalena Zabłocka, radca prawny, Senior Associate w Praktyce Infrastruktury i Energetyki kancelarii DZP.
Model koncesyjny jest niezwykle korzystny z punktu widzenia budżetu Miasta - Warszawa nie będzie musiała zapłacić wykonawcy żadnych środków finansowych, ponieważ wyłącznym wynagrodzeniem konsorcjum będzie tzw. prawo eksploatacji wiat przystankowych. Konsorcjum zainwestuje w projekt i montaż wiat ok. 80 mln PLN, a w zamian za to będzie miało prawo czerpać dochody ze sprzedaży reklam zamieszczonych w gablotach zamontowanych w wiatach. Ponadto AMS oraz Stroer Polska jako wykonawca będzie utrzymywać wiaty przystankowe w całym okresie trwania umowy koncesji i przekaże Miastu dodatkową kwotę 1,5 mln PLN rocznie, w celu pokrycia części kosztów związanych ze sprzątaniem platform przystankowych.
Umowa pomiędzy Warszawą a konsorcjum AMS oraz Stroer Polska jest pierwszą tego typu umową koncesji w Warszawie dla projektu o tak dużej wartości. Postępowanie, które zwieńczyło podpisanie umowy koncesji trwało ponad 3 lata, w tym czasie DZP z sukcesem reprezentowało Miasto przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w sprawach wszczętych na skutek skarg uczestników postępowania.