Przedmiotem zamówienia, którego dotyczyło odwołanie, jest zaprojektowanie i budowa ostatniego zachodniego odcinka II linii metra (od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach). Na tym blisko 4 km odcinku przewidziano trzy nowe stacje. Wartość kontraktu to ponad 1 mld 600 mln zł brutto.
W czerwcu br. jako najkorzystniejszą ofertę wybrano tę złożoną przez turecko-włoskie konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Wartość oferty opiewała na kwotę 1,623 mld zł brutto. W październiku od tego wyboru po raz kolejny odwołało się chińskie przedsiębiorstwo Sinohydro, które także złożyło ofertę w postępowaniu. W jego treści odwołujący domagał się wykluczenia konsorcjum z uwagi na przejściowe problemy finansowe Astaldi i wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej. Wykonawca ten wystąpił także z wnioskiem o skierowanie do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej pytań prejudycjalnych dotyczących wykładni przepisów prawa unijnego.