Reklama

Pełnomocnicy-influencerzy nie muszą się obawiać. UOKiK wskazuje wytyczne ws. reklam

Wytyczne UOKiK ws. oznaczania reklam nie zmienią wiele w praktyce prawników obecnych w social mediach.

Publikacja: 24.10.2022 07:48

Pełnomocnicy-influencerzy nie muszą się obawiać. UOKiK wskazuje wytyczne ws. reklam

Foto: AdobeStock

Dokument UOKiK szeroko definiuje „influencera” jako „twórcę aktywnie prowadzącego media społecznościowe”. W tym zakresie mieszczą się zatem także adwokaci i radcowie prawni udzielający się w social mediach. Szczególnie ważne z ich punktu widzenia jest oznaczanie autopromocji, do którego wytyczne też zobowiązują. Przesądzają one również, że jest to forma reklamy. – Adwokaci udzielający się w mediach społecznościowych niezależnie od konieczności stosowania się do norm etycznych obecnie zmuszeni będą do jasnego oznaczania autopromocji – mówi Przemysław Stęchły, szef zespołu ds. zmian w kodeksie etyki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Samorząd i administracja
Znamy wyniki egzaminu na urzędnika mianowanego. „Przełamaliśmy barierę niemożności"
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Za granicą
Ryanair nie poleci do Hiszpanii? Szykuje się strajk pracowników. Jest stanowisko przewoźnika
Prawo drogowe
Będzie podwyżka opłat za badania techniczne aut. Wiceminister podał kwotę
Reklama
Reklama