Reklama
Rozwiń

Pełnomocnicy-influencerzy nie muszą się obawiać. UOKiK wskazuje wytyczne ws. reklam

Wytyczne UOKiK ws. oznaczania reklam nie zmienią wiele w praktyce prawników obecnych w social mediach.

Publikacja: 24.10.2022 07:48

Pełnomocnicy-influencerzy nie muszą się obawiać. UOKiK wskazuje wytyczne ws. reklam

Foto: AdobeStock

Dokument UOKiK szeroko definiuje „influencera” jako „twórcę aktywnie prowadzącego media społecznościowe”. W tym zakresie mieszczą się zatem także adwokaci i radcowie prawni udzielający się w social mediach. Szczególnie ważne z ich punktu widzenia jest oznaczanie autopromocji, do którego wytyczne też zobowiązują. Przesądzają one również, że jest to forma reklamy. – Adwokaci udzielający się w mediach społecznościowych niezależnie od konieczności stosowania się do norm etycznych obecnie zmuszeni będą do jasnego oznaczania autopromocji – mówi Przemysław Stęchły, szef zespołu ds. zmian w kodeksie etyki.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców