W ogłoszeniach o poszukiwaniu pracowników można coraz częściej znaleźć oferty dla handlowców czy sprzedawców usług prawnych wynagradzanych prowizjami od zdobytych zleceń (np. 5 proc.).
Specjalistów od sprzedaży poszukują np. kancelarie nieprowadzone przez adwokatów czy radców prawnych. Prawników korporacyjnych obowiązują bowiem zakazy etyki zawodowej, które nie pozwalają na aktywne pozyskiwanie klientów.
Akwizytorzy pukają do drzwi
Aktywnie sprzedawać typowe usługi, kierowane do zwykłych ludzi i małych przedsiębiorstw, próbują m.in. franczyzowe sieci prawnicze. Metody są znane w biznesie od lat: ulotki reklamowe, oferty telefoniczne, wizyty przedstawicieli handlowych.
– Mamy liczną grupę sprzedawców, którzy wraz z 30 dyrektorami sieci sprzedaży w całym kraju są gwarantem jakości naszych usług – deklaruje Jarosław Panasiuk, prezes zarządu spółki z o.o. Omega Kancelarie Prawne. Tłumaczy, że handlowiec w kontakcie z klientem ma przedstawić proces prowadzenia jego sprawy, w tym korzyści wynikające ze współpracy.
– Szukamy osób, które mają doświadczenie i predyspozycje handlowe – mówi Panasiuk.