Takie są wyniki dziewiątej edycji Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska.
- Usługi assistance stały się powszechne. Liczba osób posiadających assistance z roku na rok wciąż jednak rośnie i zakładamy, że trend ten utrzyma się jeszcze w kolejnych latach. Wzrasta również świadomość assistance wśród klientów, co ma przełożenie na częstsze korzystanie z pomocy w trudnych sytuacjach – podkreśla Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska. Tegoroczne wyniki pokazują, że powszechny jest dziś assistance samochodowy, który posiada 92 proc. badanych. Ale wzrosła też liczba osób, które posiadają assistance domowy (21 proc.) i assistance podróżny(12 proc.). Z kolei assistance medyczny ma już 15 proc. badanych. Aż 93 proc. posiadaczy ubezpieczenia assistance jest z niego zadowolonych.
Czytaj także: Assistance – gdy błaha awaria generuje sporo kłopotów
Assistance posiada więcej mężczyzn (46 proc.) niż kobiet (38 proc.). Natomiast jeśli chodzi o grupy wiekowe to wśród beneficjentów tych usług, przeważają osoby w wieku 35-44 lat (52 proc.). Usługi assistance kojarzone są niezmiennie głównie z pomocą drogową (78 proc.), ale coraz więcej osób łączy je również z pomocą w nagłych sytuacjach (30 proc.), czy z pomocą podczas podróży (29 proc.).
Ponad 1/3 badanych (37 proc.), którzy posiadają assistance przyznaje, że korzysta w praktyce z tych usług. Dla porównania 10 lat temu z assistance korzystała co piąta osoba. Co trzecia osoba deklaruje, że korzysta z assistance co najmniej raz w roku. Najwięcej osób korzystało z holowania auta lub pomocy drogowej (81 proc.).