Łącznie spółki Warty – życiowa i majątkowa - zebrały w tym okresie 4,9 mld zł.
Komentując wyniki firmy Jarosław Parkot, prezes TUiR „WARTA" S.A. i TUnŻ „WARTA" S.A. zaznaczył, że jego firma konsekwentnie inwestuje w rozwój oferty i poprawę procesów obsługi klientów. Chce być liderem w tych kategoriach i zapewniać serwis dopasowany do oczekiwań szerokich grup klientów. W jego ocenie innowacyjne podejście do oceny ryzyka pokazuje, że proste obniżanie cen nie musi być jedynym polem rywalizacji towarzystw. Wyjaśnia, że Warta w ubiegłym roku rozbudowała zindywidualizowany model określania cen. Na przykład obecnie przy ustaleniu wysokości składki za ubezpieczenie samochodu brane jest pod uwagę około 30 parametrów. Dzięki temu w Warcie każdy klient „płaci za siebie", czyli według swojego profilu ryzyka. To oznacza, że ostrożni klienci mogą liczyć na naprawdę atrakcyjne stawki. Do przeszłości należą na przykład jednolite stawki dla klientów do 30 roku życia.
W segmencie indywidualnych ubezpieczeń majątkowych dodatnie dynamiki odnotowały wszystkie kluczowe linie ubezpieczeń: komunikacyjne (102,1 proc.), mieszkaniowe (106,7 proc.) czy małych i średnich firm (104,5 proc.). Łącznie z ubezpieczeń majątkowych oferowanych klientom indywidualnym Warta zebrała 2,1 mld zł, osiągając dynamikę na poziomie 102,4 proc.
Parkot zapewnia, że te wyniki to też dowód, że sprawdza się strategia oferowania przez wszystkich agentów spółki ubezpieczeń pod dwiema markami: Warty i HDI. Dzięki temu klienci mają do dyspozycji pełną, dopasowaną do ich potrzeb ofertę indywidualnych ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych oraz dla małych i średnich firm.
Prezes dodaje, że jakość oferty Warty doceniali również eksperci. Kapituła konkursu Laur Klienta 2014, uznała ubezpieczenie Warta OC Komfort z usługą bezpośredniej likwidacji szkody za Odkrycie Roku. Ubezpieczania mieszkaniowe Warty już trzeci rok z rzędu wygrały ranking konsumencki, zdobywając tym samum tytuł „Dobry Produkt 2015 - Wybór Konsumentów". Z kolei przedstawiciele warsztatów samochodowych przyznali Warcie nagrodę „ Złoty Zderzak" w uznaniu sprawnej likwidacji szkód. Reprezentanci branży oceniali m.in. procedury przyznawania samochodu zastępczego, sprawność procesu likwidacji oraz prawidłowość i szybkość wypłaty.