Reklama

Idą wielkie porządki w PZU. Holding zamiast Grupy. Ważą się losy banków

Grupa PZU zwiększyła w 2024 r. przychody ze sprzedaży polis do 29,4 mld zł, a zysk netto największego polskiego ubezpieczyciela sięgnął 5,3 mld zł. Będzie wielka przebudowa struktury Grupy i dywidenda. Do wakacji poznamy los Alior Banku, Pekao i Link4.

Publikacja: 27.03.2025 17:06

Idą wielkie porządki w PZU. Holding zamiast Grupy. Ważą się losy banków

Foto: Adobestock

Największy polski ubezpieczyciel pochwalił się w czwartek wynikami za zeszły rok. Grupa PZU zwiększyła w tym czasie przychody brutto z ubezpieczeń o 2,6 mld zł do 29,4 mld zł. To o 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej. W IV kwartale minionego roku przychody z ubezpieczeń brutto wzrosły o prawie 680 mln zł do blisko 7,6 mld zł, co oznacza wzrost o 9,8 proc. rok do roku. Zysk netto przypisany akcjonariuszom dominującej w Grupie jednostki wyniósł w 2024 r. ponad 5,3 mld zł i był niższy o 7,6 proc. r/r m.in. ze względu na szkody pogodowe. W ostatnim kwartale zeszłego roku zysk netto sięgnął prawie 1,7 mld zł, rosnąc r/r o 4,3 proc. Skorygowany wskaźnik rentowności kapitału własnego (aROE) wyniósł w ubiegłym roku 18 proc., (w samym IV kwartale 22,5 proc.).

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Coraz więcej kierowców rezygnuje z napraw. Winne ceny i drogie części
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama