Reklama
Rozwiń
Reklama

Na zdrowiu nie oszczędzamy

Wysoka inflacja i rosnące wraz z nią ceny usług medycznych nie odstraszają nas od zakupu prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych i abonamentów. Ich sprzedaż w ujęciu rocznym rośnie w tempie dwucyfrowym.

Publikacja: 15.06.2023 03:00

Obawa o brak łatwego i szybkiego dostępu do lekarza to jeden z największych lęków Polaków. I jedna z

Obawa o brak łatwego i szybkiego dostępu do lekarza to jeden z największych lęków Polaków. I jedna z głównych przyczyn wzrostu sprzedaży polis i abonamentów na zdrowie

Foto: Anna Gołaszewska/East News

Obawy o zdrowie i dostęp do państwowych placówek spotęgowane pandemią wciąż napędzają sprzedaż ubezpieczeń zdrowotnych i abonamentów medycznych. Nie rezygnujemy z nich mimo szalejącej inflacji, która bije w budżety domowe.

Wedle najświeższych danych Polskiej Izby Ubezpieczeń liczba osób posiadających prywatne ubezpieczenie zdrowotne wzrosła w ciągu roku o 12,5 proc. i na koniec pierwszego kwartału 2023 r. sięgnęła 4,3 mln osób. Na prywatne polisy wydały one w ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku 454,4 mln zł, podczas gdy w całym zeszłym roku takie wydatki zamknęły się w kwocie 1,3 mld zł.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ubezpieczenia
Koniec konklawe w PZU. Spółka ma nowego prezesa. Teraz Bogdan Benczak
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama