We wrześniu miał zostać wyłoniony wykonawca w największym w historii polskiej branży IT przetargu na utrzymanie kompleksowego systemu informatycznego dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Tak się jednak nie stanie – dowiedziała się „Rzeczpospolita".
ZUS potwierdza. – Z uwagi na prowadzony audyt IT w ZUS, w tym audyt postępowań przetargowych, termin rozstrzygnięcia postępowania rzeczywiście zostanie przesunięty – mówi „Rzeczpospolitej" Wojciech Andrusiewicz, rzecznik Zakładu.
Kilka miesięcy opóźnienia
Kompleksowy system informatyczny (KSI) jest jednym z najbardziej zaawansowanych na świecie rozwiązań zarówno pod względem ilości przetwarzanych i gromadzonych danych, jak i liczby użytkowników. Umożliwia obsługę ubezpieczonych, rozliczając m.in. składki.
Gra toczy się o niebagatelną kwotę 700 mln zł. W przetargu uczestniczą cztery podmioty: Asseco Poland, Atos, Comarch oraz HP z Capgemini. – Komisja przetargowa zakończyła prace nad SIWZ (specyfikacja istotnych warunków zamówienia – red.) i szablonem umowy – mówi Andrusiewicz. Specyfikacja ma zostać ogłoszona we wrześniu. Firmy będą miały 60 dni na odpowiedź. – Na czas od ogłoszenia SIWZ zostanie powołany zespół, który będzie na bieżąco przygotowywał i odpowiadał na pytania potencjalnych wykonawców. Liczymy, że dzięki takiemu dialogowi nie będzie protestów – mówi rzecznik ZUS. Jednocześnie podkreśla, że opóźnienie wynika z konieczności weryfikacji wszystkich warunków stawianych w postępowaniu. – Dbamy o to, by sposób przeprowadzenia postępowania nie budził wątpliwości rynku i opinii publicznej – twierdzi Andrusiewicz.
Przypomnijmy, że w przeszłości pojawiały się zarzuty, iż faworyzowane było Asseco. Dlatego też w najnowszym przetargu, reagując na uwagi rynku, wcześniej zmodyfikowano wymagania.