To wnioski płynące z badania przeprowadzonego na wspólne zlecenie Domu Maklerskiego BOŚ (prowadzącego platformę bossafund.pl) i Union Investment TFI.

– Platformy online pozwalające na zakup jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych stają się z każdym rokiem stają się coraz popularniejsze. Dodając do tego rosnącą samodzielność Polaków w wyszukiwaniu informacji finansowych w internecie sądzę, że wielkimi krokami zbliżamy się również do „rewolucji" w sposobie inwestowania i przejścia od okienka bankowego do internetu – tak wyniki badania skomentował Michał Wojciechowski, z-ca dyrektora DM BOŚ.

Z badania wynika również, że finanse to kolejna dziedzina, którą poznajemy głównie w sieci. 60 proc. Polaków informacji na tematy finansowe pozyskuje samodzielnie, poprzez strony internetowe instytucji finansowych, które uważa za wiarygodne źródło wiedzy.

Ważnym źródłem informacji na tematy finansowe są publikacje w internecie (dla 51 proc. uczestników badania), artykuły prasowe (48 proc.) oraz programy telewizyjne lub radiowe (44 proc.). Badani wskazali również, że dość często (41 proc.) korzystają z opinii znajomych, jednak nie jest to ich zdaniem wiarygodne źródło informacji o zagadnieniach związanych z finansami.

Badanie w formie ankiety internetowej przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w marcu 2014 r., na próbie 600 osób w wieku 20-65 lat.