- Oznacza to sześcioprocentowy wzrost w porównaniu do 2013 roku, podczas gdy cały rynek ubezpieczeń działu II skurczył się po III kwartałach 2014 r. o 1,8 proc. – czytamy w komunikacie. - Bardzo dobry rezultat to przede wszystkim efekt wzrostu sprzedaży ubezpieczeń dobrowolnych. Chodzi szczególnie o Autocasco – przypis pochodzący z tego produktu był o 18 proc. wyższy niż rok wcześniej, co przy spadającym rynku o 0,9 proc. (po III kwartałach) oznacza szybki wzrost udziału Liberty w tym segmencie. Firma zanotowała także wysoką, bo aż 76 proc.-ową dynamikę sprzedaży ubezpieczeń mieszkaniowych. W czwartym kwartale natomiast Liberty Ubezpieczenia po raz pierwszy zaoferowało polisy dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Marcin Warszewski, dyrektor Generalny Liberty Ubezpieczenia zaznaczył, że miniony rok był milowym krokiem w rozwoju firmy. - Zmieniliśmy się w organizację o wielokanałowej sieci dystrybucji oraz zróżnicowanej ofercie produktowej skierowanej zarówno do klientów indywidualnych jak i biznesowych. Co najważniejsze utrzymaliśmy bardzo wysoki poziom obsługi klienta oraz likwidacji szkód – ocenił.
Dyrektor przypomniał, że w ciągu 3 miesięcy od wprowadzenia oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw Liberty Ubezpieczenia pozyskało ponad 1000 klientów. - Wysoka dynamika sprzedaży polis dla sektora MSP pokazuje, że obraliśmy dobry kierunek rozwoju naszych produktów – skomentował wyniki Warszewski. - Strzałem w dziesiątkę było stworzenie dedykowanej poszczególnym branżom oferty oraz prostego i intuicyjnego w obsłudze kalkulatora. Zostało to docenione przez agentów, którzy dotychczas współpracowali z nami jedynie w zakresie obsługi klientów indywidualnych.
W komunikacie podkreślono, że przewagą konkurencyjną oferty dla MSP Liberty Ubezpieczenia jest dostosowanie zakresu ochrony do specyfiki poszczególnych branż. Dzięki temu każdy z klientów firmy otrzymuje ubezpieczenie potrzebne w jego działalności. Liberty przygotowało ofertę dedykowaną różnym sektorom w podziale na dziewięć kategorii: biuro i informatyka; sklep i sprzedaż; edukacja; zdrowie, sport i uroda; wypoczynek i gastronomia; naprawy i usługi; budownictwo; produkcja oraz apteki.
W ocenie spółki dobry wynik to także zasługa kampanii reklamowej z udziałem Bogusława Wołoszańskiego, zrealizowanej przez ubezpieczyciela z okazji zmiany nazwy firmy z Liberty Direct na Liberty Ubezpieczenia. - Nowa marka podkreśliła zmianę strategii biznesowej. Kampania skutecznie pomaga budować atrybuty marki, takie jak wiarygodność, wielokanałowość i wieloproduktowość – donosi komunikat. - Jej dobre rezultaty potwierdzają wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przez IPSOS w grudniu 2014 r., czyli w niespełna 6 tygodni po rozpoczęciu kampanii. Pokazały one, że marka jest rozpoznawana przez 83 proc. osób decydujących o zakupie polisy ubezpieczeniowej. Pozytywnie odebrany został także nowy ambasador marki – Bogusław Wołoszański. 82 proc. badanych skojarzyło dziennikarza z kampanią wskazując równocześnie, że postrzegają go jako osobę wiarygodną, sympatyczną, przyjazną i uczciwą. Badania zostały zrealizowane na grupie 500 osób. No i w końcu floty - Liberty wprowadziło bowiem ofertę ubezpieczeń pojazdów dla przedsiębiorców. Jest ona już dostępna u brokerów i agentów, a dla firm posiadających do 10 pojazdów dostępna będzie wkrótce także poprzez Internet i telefon.