Naprawa Boeingów się przedłuży. Maxy wciąż uziemione

Poprawienie działania autopilota w najnowszych samolotach Boeing 737 MAX potrwa dłużej niż początkowo zapowiadał producent.

Aktualizacja: 02.04.2019 10:00 Publikacja: 02.04.2019 08:31

Naprawa Boeingów się przedłuży. Maxy wciąż uziemione

Foto: AFP

Dwa tygodnie temu miało to być „kilka dni”. Teraz jest zagrożenie, że uziemienie maszyn po katastrofie Etiopian Airways potrwa dodatkowo co najmniej kilka tygodni. Dla linii lotniczych, które zmuszone zostały do odstawienia tych maszyn, to zapowiedź kolejnych wydatków. Średnio wynajęcie maszyny zastępczej kosztuje 250 tys. dolarów miesięcznie, a na świecie nie ma takiego parku zapasowych samolotów, aby mogły zastąpić wszystkie 371 maszyny B737 MAX, jakie już są we flotach przewoźników. 

Pozostało 85% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Duże zmiany dla kierowców w Krakowie. Nowe odcinki dróg jeszcze w tym roku
Transport
Ryanair bez umowy w Modlinie. I nie poszło (tylko) o pieniądze
Transport
Bez porozumienia Ryanaira z Modlinem. Latem 2025 zniknie co trzecie połączenie
Transport
Ranking najlepszych i najgorszych linii na świecie. Jak oceniono LOT?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Transport
Potrzeba sporo czasu, aby PKP Cargo wyszło na plus
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką