Aktualizacja: 10.04.2019 15:58 Publikacja: 10.04.2019 15:32
Foto: AFP
Dziennikarze nie zostali wpuszczeni do budynku, ale przebywające na spotkaniu przedstawiciele strony społecznej – Marcin Nowacki ze Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Arkadiusz Pączka z Pracodawców RP – na bieżąco informują za pośrednictwem Twittera o postępach rozmów. Z ich relacji wynika, że rozmowy są bardzo napięte, a kluczowym postulatem taksówkarzy pozostaje wyłączenie aplikacji przewozowych typu Uber, czy Bolt.
Wśród taksówkarzy czekających na rozstrzygnięcia rozmów CPS rośnie napięcie i pojawiają się sygnały o możliwym wznowieniu protestu w Warszawie. Marcin Nowacki podaje, że branża taxi chce wymusić na instytucjach publicznych, w tym policji, Inspektcji Transportu Drogowego, czy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, „by agresywnie ściagali i kontrolowali pośredników w przewozach i samych przewoźników". Ale przedstawiciel ZPP podkreśla: Ściganie firm przewozowych, wykorzystujących daną platformę technologiczną, poprzez prowokacje samych taksówkarzy, nie mieszczą się w głowie. – Konstytucja biznesu mówi wyraźnie, że co nie jest prawem zakazane, jest dozwolone. Oznacza to, że pośrednicy mogą działać legalnie – argumentuje Marcin Nowicki.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Rosji coraz bardziej brakuje dobrze wyszkolonych pilotów maszyn cywilnych. To dlatego dochodzi do problemów przy lądowaniu i maszyny kończą w polu bądź z uszkodzonym podwoziem.
Przez wciąż wysoki wskaźnik inflacji wydatki świąteczne Polaków rosną z roku na rok. Podczas gdy w 2022 roku było to średnio 1427 zł, to w 2023 roku przeciętny Polak wydał na święta już 1490 zł .
Boeing nie wznowił dotąd produkcji MAX-ów po strajku mechaników od 13 września do 4 listopada — ogłosił szef urzędu lotnictwa FAA. Produkcja ma ruszyć jeszcze w grudniu. Mike Whitaker odrębnie podał, że chce ograniczyć procedurę certyfikacji nowych samolotów i wzmocnić nadzór nad Boeingiem.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Rzeszowskie centrum logistyczno-przemysłowe dostarczy na rynek ponad 52 tys. mkw. powierzchni magazynowej i biurowej.
Deweloper, spółka GLP, rozpoczął budowę swojego drugiego centrum logistycznego w Lędzinach. Obiekt zaoferuje 40 tys. mkw. powierzchni.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Kazachstan od wielu lat realizuje plan rozwoju sieci transportowej. Tylko w ostatnich latach wybudowano 2500 km sieci kolejowej, a inwestycje w tym sektorze osiągnęły poziom ponad 31 mld euro.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Brak kontroli na rumuńskich i bułgarskich granicach usprawni działanie sieci drobnicowych, na czym skorzysta także Grecja. Przywracane są jednak kontrole na granicach Niemiec i Holandii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas