EasyJet, tani brytyjski przewoźnik, też chce być europejski

Tani brytyjski przewoźnik podjął działania mające zawiesić prawa głosu udziałowcom spoza Unii, aby dostosować się do unijnych przepisów własności linii lotniczych po brexicie. Wcześniej grupa IAG wymieniła członków w radzie dyrektorów w tym samym celu.

Aktualizacja: 04.01.2021 19:35 Publikacja: 04.01.2021 16:19

EasyJet, tani brytyjski przewoźnik, też chce być europejski

Foto: Bloomberg

Unijne przepisy wymagają, by linie lotnicze w Unii należały i były kontrolowane przez obywateli tego bloku albo stracą licencje na działalność. easyJet ma od 2017 r. licencję Austrii na działalność, pozwalającą zachować mu prawo do latania po krajach Unii mimo wyjścia z niej W. Brytanii. Problem jednak w tym, że linia należy w 52,65 proc. do udziałowców spoza Unii, a to oznacza, że musi dokonać zmian w strukturze właścicielskiej zgodnie z unijnymi wymogami — pisze Reuter.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama