Reklama

EasyJet, tani brytyjski przewoźnik, też chce być europejski

Tani brytyjski przewoźnik podjął działania mające zawiesić prawa głosu udziałowcom spoza Unii, aby dostosować się do unijnych przepisów własności linii lotniczych po brexicie. Wcześniej grupa IAG wymieniła członków w radzie dyrektorów w tym samym celu.

Aktualizacja: 04.01.2021 19:35 Publikacja: 04.01.2021 16:19

EasyJet, tani brytyjski przewoźnik, też chce być europejski

Foto: Bloomberg

Unijne przepisy wymagają, by linie lotnicze w Unii należały i były kontrolowane przez obywateli tego bloku albo stracą licencje na działalność. easyJet ma od 2017 r. licencję Austrii na działalność, pozwalającą zachować mu prawo do latania po krajach Unii mimo wyjścia z niej W. Brytanii. Problem jednak w tym, że linia należy w 52,65 proc. do udziałowców spoza Unii, a to oznacza, że musi dokonać zmian w strukturze właścicielskiej zgodnie z unijnymi wymogami — pisze Reuter.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama