Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 04.07.2021 15:24 Publikacja: 04.07.2021 14:10
Foto: AdobeStock
Rosnąca waga podróżnych staje się kłopotem dla linii lotniczych. Piloci wciąż używają wskaźników masy ciała pasażerów stworzonych około 20-30 lat temu, które coraz mniej przystają do rzeczywistości. Na problem zareagowała już Federalna Administracja Lotnictwa (FAA), która poleciła amerykańskim przewoźnikom uaktualnienie wskaźników. Podobne działania planuje podjąć także europejski nadzór lotniczy.
Obliczenie wagi pasażerów i ich bagażu jest konieczne do wyważenia środku ciężkości samolotu przed odlotem oraz określenia ilości potrzebnego paliwa. Należy przyjąć tu jednak umowne wartości, by uniknąć kłopotliwego pytania podróżnych o ich wagę. Jak dotąd LOT przyjmował, że średnia masa ciała pasażera niezależnie od płci wynosi 84 kg, z kolei dziecka od 2 do 12 lat - 34 kg. Alternatywny standard to 88 kg dla mężczyzn i 70 kg dla kobiet, z kolei średnia waga bagażu rejestrowanego to 17 kg.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas