PKP Cargo podpisało list intencyjny z firmą Zhengzhou International Hub z chińskiej prowincji Henan. Tym samym potwierdziły się nasze wcześniejsze informacje na temat tworzenia, alternatywnego do transportu morskiego, szlaku którym będą przewożone duże ilości towarów z Państwa Środka do Europy.
Na mocy zawartej umowy strony w ciągu trzech miesięcy mają utworzyć spółkę joint venture, w której obejmą po 50 proc. udziałów. Ta z kolei opracuje biznesplan inwestycji w centrum logistycznym w Małaszewiczach przy granicy Polsko-Białoruskiej.
Dzięki istniejącej infrastrukturze oraz nowym inwestycjom, rzędu kilkunastu milionów złotych, planowane jest zwiększenie liczby przeładowywanych kontenerów trafiających tam z Chin i świadczenie dodatkowych usług logistycznych, takich jak magazynowanie i konfekcjonowanie różnych towarów. W efekcie Małaszewicze mają szansę stać się głównym centrum dla kontenerów przewożonych koleją pomiędzy Azją a Europą.
- To przełomowe porozumienie tworzy nowe możliwości wymiany handlowej z Chinami. To także następny krok w realizacji naszej strategii międzynarodowej ekspansji PKP Cargo - mówi Adam Purwin, prezes kolejowej spółki. Dodaje, że dzięki przejęciu czeskiego przewoźnika AWT grupa może zaoferować chińskim partnerom nie tylko kompleksową obsługę logistyczną transportów do Europy Zachodniej, ale też dostęp do innych rynków Starego Kontynentu.
- Nasza współpraca tworzy jednocześnie nowe możliwości rozwoju eksportu europejskich towarów na jeden z największych światowych rynków zbytu. Oznacza to nowe szanse również dla polskich producentów - dodaje Purwin.