Kolej modernizuje linię Warszawa-Radom. Podróż skróci się do 70 min.

Przyspiesza modernizacja linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Radomiem.

Publikacja: 17.10.2015 11:18

Kolej modernizuje linię Warszawa-Radom. Podróż skróci się do 70 min.

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) ogłosiła przetargi na modernizację dwóch ostatnich odcinków: Czachówek – Warka oraz Warka – Radom. Firmy, które zdobędą kontrakty zaprojektują następnie od podstaw zmodernizują linię. Na odcinku Warka – Radom zostanie wybudowany drugi tor.

Po zakończeniu wszystkich robót przejazd najszybszym pociągiem z Warszawy do Radomia zabierze ok. 70 minut. Obecnie PLK kończy remont stacji w Radomiu. Pasażerowie od początku września korzystają z odnowionego peronu, do dyspozycji jest także drugi, tymczasowy peron. Od połowy grudnia będzie można korzystać z 3 wyremontowanych peronów, dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych. Kończy się rozbiórka pozostałej części torów w obrębie stacji, trwa umacnianie gruntu. Przebudowywana jest sieć trakcyjna oraz montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Do użytku został już oddany nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania. W sumie na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.

W grudniu zostanie oddane także przejście podziemne pod stacją, które na nowo połączy ze sobą dwie strony miasta. Będzie wyposażone w windy ułatwiające przejście na perony. Na razie ruch pasażerski prowadzony jest przejściem tymczasowym, będącym jedyną bezpieczną drogą łączącą budynek stacji z peronami oraz z drugą częścią miasta, gdzie porządku pilnuje Straż Ochrony Kolei oraz Straż Miejska.

23 października zakończy się przebudowa odcinka pomiędzy Radomiem a Lesiowem, a wszystkie prace w Radomiu zakończą się w połowie grudnia, tak aby pasażerowie od nowego rozkładu jazdy mieli już do dyspozycji 3 wyremontowane perony. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na przebudowę stacji w Radomiu 100 milionów złotych.

Od początku września trwają intensywne prace na drugim końcu linii - w Warszawie. Na stacji Warszawa Okęcie rozebrany został stary peron wyspowy, a na czas modernizacji zbudowano tymczasowy. Przebudowywane są tory – jeden z nich został rozebrany, a ruch pociągów prowadzony jest po drugim.

Na realizację całego projektu Warszawa – Radom PLK przeznaczyły 367 milionów złotych a efektem przebudowy będzie zwiększenie prędkości na linii do 160 kilometrów na godzinę.

Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Transport
Hiszpania, Grecja i Wielka Brytania też mają swoje „Radomie”
Transport
„Mój rower elektryczny” po nowemu. Dopłaty jednak będą, ale dużo mniejsze
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku