Kolej modernizuje linię Warszawa-Radom. Podróż skróci się do 70 min.

Przyspiesza modernizacja linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Radomiem.

Publikacja: 17.10.2015 11:18

Kolej modernizuje linię Warszawa-Radom. Podróż skróci się do 70 min.

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) ogłosiła przetargi na modernizację dwóch ostatnich odcinków: Czachówek – Warka oraz Warka – Radom. Firmy, które zdobędą kontrakty zaprojektują następnie od podstaw zmodernizują linię. Na odcinku Warka – Radom zostanie wybudowany drugi tor.

Po zakończeniu wszystkich robót przejazd najszybszym pociągiem z Warszawy do Radomia zabierze ok. 70 minut. Obecnie PLK kończy remont stacji w Radomiu. Pasażerowie od początku września korzystają z odnowionego peronu, do dyspozycji jest także drugi, tymczasowy peron. Od połowy grudnia będzie można korzystać z 3 wyremontowanych peronów, dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych. Kończy się rozbiórka pozostałej części torów w obrębie stacji, trwa umacnianie gruntu. Przebudowywana jest sieć trakcyjna oraz montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Do użytku został już oddany nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania. W sumie na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.

W grudniu zostanie oddane także przejście podziemne pod stacją, które na nowo połączy ze sobą dwie strony miasta. Będzie wyposażone w windy ułatwiające przejście na perony. Na razie ruch pasażerski prowadzony jest przejściem tymczasowym, będącym jedyną bezpieczną drogą łączącą budynek stacji z peronami oraz z drugą częścią miasta, gdzie porządku pilnuje Straż Ochrony Kolei oraz Straż Miejska.

23 października zakończy się przebudowa odcinka pomiędzy Radomiem a Lesiowem, a wszystkie prace w Radomiu zakończą się w połowie grudnia, tak aby pasażerowie od nowego rozkładu jazdy mieli już do dyspozycji 3 wyremontowane perony. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na przebudowę stacji w Radomiu 100 milionów złotych.

Od początku września trwają intensywne prace na drugim końcu linii - w Warszawie. Na stacji Warszawa Okęcie rozebrany został stary peron wyspowy, a na czas modernizacji zbudowano tymczasowy. Przebudowywane są tory – jeden z nich został rozebrany, a ruch pociągów prowadzony jest po drugim.

Na realizację całego projektu Warszawa – Radom PLK przeznaczyły 367 milionów złotych a efektem przebudowy będzie zwiększenie prędkości na linii do 160 kilometrów na godzinę.

Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) ogłosiła przetargi na modernizację dwóch ostatnich odcinków: Czachówek – Warka oraz Warka – Radom. Firmy, które zdobędą kontrakty zaprojektują następnie od podstaw zmodernizują linię. Na odcinku Warka – Radom zostanie wybudowany drugi tor.

Po zakończeniu wszystkich robót przejazd najszybszym pociągiem z Warszawy do Radomia zabierze ok. 70 minut. Obecnie PLK kończy remont stacji w Radomiu. Pasażerowie od początku września korzystają z odnowionego peronu, do dyspozycji jest także drugi, tymczasowy peron. Od połowy grudnia będzie można korzystać z 3 wyremontowanych peronów, dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych. Kończy się rozbiórka pozostałej części torów w obrębie stacji, trwa umacnianie gruntu. Przebudowywana jest sieć trakcyjna oraz montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Do użytku został już oddany nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania. W sumie na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Transport
Boeing nie chce na razie rozmawiać o podwyżce płac
Transport
W PKP Cargo pracownicy stracili kolejne przywileje
Transport
Dyrektor Alstom Henri Poupart-Lafarge: Pociągi dla Europy będą produkowane w Europie
Transport
Latanie w czasie wojny. Jest dłużej i drożej, ale linie uczą się z tym żyć