Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.07.2025 20:57 Publikacja: 14.03.2025 16:33
Foto: Bloomberg
Chodzi o to, aby nowe regulacje handlowe nie dotyczyły lotnictwa, bo skutki będą opłakane dla wszystkich. Firmy leasingowe już wyliczyły, że nałożenie ceł na lotnicze komponenty oraz gotowe maszyny spowoduje, że np. maszyny typu Boeing 787-9 Dreamliner, jakie już eksploatuje LOT i zamierza nadal włączać do swojej floty, będą kosztowały o 40 mln dolarów więcej niż obecnie. Dzisiaj ich cena katalogowa to 259 mln dol.
W liście adresowanym do sekretarza transportu Seana Duffy'ego, 15 najważniejszych amerykańskich organizacji lotniczych, w tym kontrolerzy ruchu lotniczego, apeluje, aby wprowadzając nowe regulacje prezydent konsultował się z branżą. Tak, aby zakłócenia na rynku lotniczym można było zminimalizować. Kontrolerzy zresztą już przeżyli swoją traumę, kiedy Elon Musk zaczął ich zwalniać, potem przywracać i nadal się domaga, aby co tydzień składali raporty z tego, czego dokonali w ciągu ostatnich dni.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas