Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.06.2025 00:50 Publikacja: 16.06.2024 11:07
Foto: Adobestock
Od czasu dwóch tragicznych katastrof samolotów B737 MAX w 2018 i 2019 r., w których zginęło 346 osób urzędy transportu lotniczego w wielu krajach świata zaostrzyły kryteria nadzoru nad nowymi samolotami pojawiającymi się na rynku. Amerykański FAA i europejski EASA postanowiły teraz podjąć dalsze kroki w ramach współpracy w zakresie dopuszczania do eksploatacji (certyfikowanai) nowych maszyn.
„Gdy patrzymy w następną dekadę, to stworzenie jednolitego kierunku działań wynikającego z wymiany informacji i współpracy z naszymi międzynarodowymi partnerami spełni potrzeby globalnego systemu lotniczego przyszłości” — oświadczył w komunikacie szef amerykańskiego urzędu, Mike Whitaker. Według dyrektora EASA, Floriana Guillermeta, najważniejsza niż kiedykolwiek dla międzynarodowych regulatorów lotnictwa jest dziś współpraca i zapewnienie, by kryteria bezpieczeństwa były zawsze dotrzymywane.
Airbus 220 w dwóch wersjach, a nie brazylijski Embraer, będzie za dwa lata stanowił trzon floty regionalnej LOT-...
Widmo kolejnych zwolnień powoduje, że załoga, poprzez organizacje związkowe, szuka wszelkich możliwych sposobów...
Od 2027 roku polecimy Airbusami A220 LOT-u. Niemal do ostatniej chwili polski przewoźnik zastanawiał się, czy wy...
Zaostrzenie konfliktu między Izraelem a Iranem i groźba jego eskalacji spowodowała potężne zakłócenie transportu...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Powtarza się sytuacja z jesieni 2024 r., kiedy kilka krajów Bliskiego Wschodu zamknęło swoją przestrzeń powietrz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas