Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 21:57 Publikacja: 16.06.2024 11:07
Foto: Adobestock
Od czasu dwóch tragicznych katastrof samolotów B737 MAX w 2018 i 2019 r., w których zginęło 346 osób urzędy transportu lotniczego w wielu krajach świata zaostrzyły kryteria nadzoru nad nowymi samolotami pojawiającymi się na rynku. Amerykański FAA i europejski EASA postanowiły teraz podjąć dalsze kroki w ramach współpracy w zakresie dopuszczania do eksploatacji (certyfikowanai) nowych maszyn.
„Gdy patrzymy w następną dekadę, to stworzenie jednolitego kierunku działań wynikającego z wymiany informacji i współpracy z naszymi międzynarodowymi partnerami spełni potrzeby globalnego systemu lotniczego przyszłości” — oświadczył w komunikacie szef amerykańskiego urzędu, Mike Whitaker. Według dyrektora EASA, Floriana Guillermeta, najważniejsza niż kiedykolwiek dla międzynarodowych regulatorów lotnictwa jest dziś współpraca i zapewnienie, by kryteria bezpieczeństwa były zawsze dotrzymywane.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas