Reklama
Rozwiń

Pływające „bomby zegarowe”. Sankcje wyeliminowały z rynku 850 statków

Flota zbiornikowców starzeje się, coraz więcej jednostek powinno być wymieniane, a sankcje wobec Rosji, Iranu i Wenezueli wyeliminowały z rynku 850 statków — ocenia Trafigura, międzynarodowa firma handlu towarami i energią. Te ostatnie tworzące tzw. flotę cieni nie podlegają żadnej kontroli, nic nie wiadomo o ich stanie technicznym, są zagrożeniem w regionie M. Śródziemnego — ocenia grecki minister ds. wysp i żeglugi, Christos Stylianidis.

Publikacja: 09.06.2024 22:19

(fot. ilustracyjna)

(fot. ilustracyjna)

Foto: Adobe Stock

Światowy rynek zbiornikowców, także tych największych VLCC (Very Large Crude Carriers) był w dobrej sytuacji w ostatnich miesiącach, częściowo dzięki długim rejsom wokół Afryki, aby unikać Morza Czerwonego, na którym bojownicy plemienia Huti dokonywali ataków. Ponadto ok. 850 statków wypadło z udziału w rynku na skutek zachodnich sankcji wobec Rosji, Iranu i Wenezueli.

- Problemem tego rynku jest starzejąca się flota, którą trzeba będzie wymieniać. Duże stocznie skupiły się na budowaniu dużych kontenerowców i gazowców, do transportu sprężonego gazu, a nie na największych zbiornikowcach — powiedział Reuterowi Andrea Olivi, szef działu transportu morskiego w Trafigurze, międzynarodowej firmie handlu towarami i energią, na marginesie tygodnia żeglugi Posidonia w Atenach.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Transport
Piloci Lufthansy się buntują. Będą zakłócenia w podróżach?
Transport
CPK szykuje drogi dojazdowe do nowego lotniska
Transport
Nowe miliardy na CPK. Co za nie powstanie?
Transport
BYD ma technologię bardzo szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Transport
Groźny incydent na lotnisku w Nowym Jorku. Samolot uderzył skrzydłem w pas startowy
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń