Reklama

Pierwszy od trzech lat zysk Wizz Aira

Tani węgierski przewoźnik zwiększył w ostatnim roku finansowym (do 31 marca) przewozy pasażerów i obroty, co dało pierwszy zysk netto od trzech lat. W tym roku ma być jeszcze większy.

Publikacja: 26.05.2024 15:33

Pierwszy od trzech lat zysk Wizz Aira

Foto: Adobestock

Moce przewozowe linii wzrosły w ciągu roku o 18 proc. do 69 mln foteli, co pozwoliło zwiększyć przewozy pasażerów o 21,4 proc. do 62 mln z 51,1 mln, obroty o 30,2 proc. do 5,07 mld euro z 3,9 mld. To dało zysk brutto 341,1 mln euro, operacyjny 438 mln i netto 366 mln, po stracie 564,6 mln rok wcześniej.

- Dobry stały popyt na transport lotniczy na naszych rynkach miął decydujący wpływ na roczne wyniki wskazując, że początkowa tendencja wzrostu po pandemii zmieniła się w zjawisko długoterminowe zachowań konsumentów — oświadczył szef linii, Jozsef Varadi. — Wizz Air był przygotowany na tę tendencję, czegoś potwierdzeniem są nasze wyniki. Położyliśmy dużi nacisk na zwiększenie skuteczności działań, zmniejszenie kosztów jednostkowych (paliwa i nie tylko), inwestowaliśmy w naszą działalność. Te starania pozwoliły przewieźć rekordową liczbę pasażerów, odzyskaliśmy rentowność zmniejszając jednocześnie korzystanie z otwartych linii kredytowych, ale zachowując całkowite zasoby wolnej gotowi — dodał.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polacy mistrzami odbioru paczek. E-commerce nie nadąża za tempem
Transport
Porządki w Grupie Lufthansy. Wszystkie decyzje będą podejmowane w Niemczech
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama