Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.10.2025 13:50 Publikacja: 22.01.2024 19:05
6-dniowy strajk na niemieckiej kolei
Foto: AFP
Strajk i paraliż komunikacyjny będą bardzo kosztowne, mówi ekonomista Michael Hüther. Według Niemieckiego Instytutu Ekonomicznego (IW) strajk na kolei ogłoszony przez Niemiecki Związek Maszynistów może spowodować koszty gospodarcze rzędu nawet pół miliarda euro. „Wyliczenia, które wykonaliśmy my i inni, wynoszą około 100 milionów dziennie, czyli przez cały dzień strajku” – powiedział kanałowi informacyjnemu Welt dyrektor IW Michael Hüther. „Razy 6 dni oznacza to, że jest to pół miliarda euro związanych z tym kosztów gospodarczych, co oczywiście nie jest błahą sprawą, ale znacznym obciążeniem” - dodał. Ekonomista określił żądania związku maszynistów jako „nierealistyczne”. Z jednej strony oferta kolei podwyżki na poziomie 11 proc. odpowiadała „temu, co zawsze osiągano w sektorze publicznym podczas ostatnich negocjacji”. Z drugiej strony czterodniowy tydzień pracy w sytuacji, w której brakuje niemieckiej kolei już 3700 maszynistów jest nierealistyczny a „sytuacja jest bardzo trudna dla kolei i dla nas wszystkich” - dodaje.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas