Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowy kryzys w Boeingu. Ponad tysiąc rejsów odwołanych

Po awarii B737 MAX-9 wszystkie 215 maszyn tego typu, które odebrały linie lotnicze, pozostają na ziemi. A prezes Boeinga, David Calhoun, przyznaje: tak, popełniliśmy błąd.

Publikacja: 10.01.2024 12:22

Nowy kryzys w Boeingu. Ponad tysiąc rejsów odwołanych

Foto: Bloomberg

Najwięcej B737 MAX 9, bo 171, mają w swojej flocie linie amerykańskie — United Airlines oraz Alaska Airlines — i to w maszynie tego drugiego przewoźnika doszło w ostatni piątek do awarii, która mogła zmienić się w katastrofę lotniczą. Po odwołaniu ponad 700 rejsów od soboty 6 stycznia do poniedziałku 8 stycznia, w ostatni wtorek obie linie nie były w stanie wykonać łącznie ponad 300 kolejnych połączeń.

Dziewięć B737 MAX-9 mają Turkish Airlines i wszystkie pozostają na ziemi. Ten przewoźnik ma jednak flotę liczącą ponad 400 maszyn, więc wyłączenie 9 z nich nie wpływa poważnie na operacje firmy. Turkish Airlines MAX-9 latał do Bordeaux, Lyonu, na Maltę, do Astany, Bazylei, Teheranu oraz Isfahanu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama